Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

lördag 11 juli 2009

Dåligt väder, vad gör man…? Åker till ”Smultronstället”!

Det blev lite äventyr idag på eftermiddagen, orkar inte bara sitta hemma. Vädret var inte vidare bra, men vi åkte till Söderköping med glass-paradiset "Smultronstället" som mål. Tänkte att det går ju att sitta inomhus, glassen rinner inte bort och förhoppningsvis slipper man stå i kö för att komma in. Men så fel vi hade… Kö fick vi stå i ändå. Ingen lång kö, men dock. Och vi hade tur med vädret, det var uppehåll medan vi åt. Och mätt som satan blev man. Blir ju helt nerkyld i truten av allt kallt så tillslut känner man inte vad nåt smakar. Men gott var det i alla fall! Känns som vi kommer åka dit fler gånger i sommar… 
Våra glassar
Sen skulle vi upp på Ramunderberget som ligger tvärs över kanalen. Och jädrar vad det gick uppför, och tungt som fan! En trappa med oregelbundna steg så man höll ju på att stå på näsan flera gånger. Till slut var vi uppe i alla fall, och det var ingen dålig utsikt! Sen skulle vi ner. Och då hittade Fredrik en stig som han tyckte såg bra ut. Var man nära att stupa på näsan när man skulle upp så höll man på att hamna på röven nu… Barr, kottar, rötter, stenar, det fanns allt möjligt att halka på. Men vi kom ner helskinnade, tur det! Och så började regna. Vi hann inte mer än sätta oss i bilen så bara vräkte det ner. Hade varit lagom att ha varit uppe i skogen då  Och när vi kom hem till Motala så sken solen så fint! 
Underbar trappa...
Trevlig trappa med olika höga trappsteg… Mjölksyran pumpar i benen än.
Utsikt över Söderköping
Men upp kom vi. Högt som satan över Söderköping!
Fredriks härliga väg nedför berget...
Fredriks mycket briljanta väg nedför berget…
Vattenfall
Söderköping är en mysig stad!

Nu är man riktigt trött, blir nog sängen tidigt ikväll, tror jag. Men skulle inte förvåna mej om man piggnar till igen… Inget kul på tv ikväll heller. Och så var ännu en dag slut…

1 kommentar: