Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

tisdag 7 december 2010

Byxorna förändras, kak-bak, kvastskaftsdans och mera snö

Ingen blogg-lust alls igår även om humöret var lite bättre. Det kan verkligen göra skillnad att komma ut bland folk, på morgonen var det riktigt riktigt jobbigt, men så "tvingas" man ut och stå och vara glad och trevlig och plötsligt var livet lite lättare igen! Fast Joakim får nog att göra imorrn...

Sen var jag gräsligt trött igår också, har ju flyttat fram mina arbetsdagar en timme. Går 9-14:30 nu istället. Finns ju lite att göra innan butiken öppnar, och det blir väl inte mindre ju närmare jul vi kommer. Plocka ut varor och sånt som är betydligt skönare att göra utan en massa folk omkring som frågar om allt möjligt så man aldrig hinner göra klart det man påbörjat. Det gillar INTE aspergern i mig, så det är ju den bästa habiliteringen man kan få! Inte att världen inte går under när det är något man inte hinner med.

Sen var det spinning. Fattar inte vart energin kommer ifrån på måndagarna. Annars är det helt enkelt så att instruktören är en mästare på att lägga upp passen! Vet inte om jag skrivit det förut, men kroppen blir ganska intressant av spinning. Om man tar byxorna jag jobbar i som det inte direkt är nån stretch i, snarare är de jättestela i tyget, men för några veckor sen var de på gränsen till för små i midjan men hängde i baken, nu hänger de löst i midjan men börjar sitta riktigt bra över bakdelen! Så den där cyklingen gör nog nytta...!

Hemma så fick vi ett bagar-ryck igen. Fast i alla fall jag borde lära mig att låta bli de där fasonerna. I alla fall när ugnen är inblandad. Detta skulle vara nåt "enkelt; röra ihop socker, havregryn, kokos, ägg, smält smör och krossad daim, lägga i formar och in i ugnen i 10 minuter. De var ju givetvis inte klara efter 10 minuter. Men när inte min icke-asperger-make inte reagerade så gjorde inte jag det heller. Så man får väl äta med sked eller nåt :) Fast kakorna eller vad det skulle föreställa var rätt goda ändå! :)


På kvällen skulle jag städa kattlådan. Det visade sig att djuren hade haft ordentligt party så bra mycket sand låg utanför. Fick hämta kvasten och sopa. Då visade Hedwig upp någon form av fetisch...

Skulle kunna ge bra mycket för Sunes tankar där... :)

Dags att återigen ge sig ut i någon form av snöstorm. Börjar tröttna ordentligt nu, och då har det bara varit snö i ett par veckor... *SUCK*
Ikväll blir det en runda på och runt Ikano efter jobbet, leta på nåt att äta och sen åka in till stan och Konsert & Kongress. Dags för Magnus Betnér! Kan behövas efter några tjuriga dagar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar