Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

måndag 27 december 2010

Soluppgång och mellandags-rea i Linköping

Inleder med morgonens soluppgång över riksväg 34:
Häftigt!
(Och JA, jag roar mig med att fotografera samtidigt som
jag kör bil. Det är 4 av kanske 30 bilder som går att
använda...
)

Dags för jobb igen efter några dagars ledighet. Mycket byten och returer har vi haft, kunde jag väl inte tro... :) Men något jag däremot inte trodde var att jag skulle skriva flera presentkort på en dag EFTER jul än vad jag gjort under hela julhandeln. Tjaa, det kanske är födelsedagar eller försenade julklappar, vad vet jag, presentkort har jag skrivit i alla fall! :) Det var skoj att vara tillbaka igen! Och jag har kanske missat att tala om det, men jag har fått förlängt på Lekia till 28/2. Hurra för mig :)

När jag jobbat klart tänkte jag kolla runt lite på mellandags-rean. Det gick ju sådär... Folk här, folk där, folk everywhere. Inget som passade Sandra riktigt. Och så har jag svårt att förstå en del klädbutikers realisations-teknik. T.ex. "Allt på bordet 50%". Så har man lagt upp förra vinterns nyheter, snyggt och prydligt vikt, på ett bord. Hur länge tror ni det får ligga snyggt och prydligt..?? Gissar ni över 3 minuter så överskattar ni det kvinnliga könet... Och kanske speciellt när Skäggetorp-invånarna är ute på rea-turné - riv och slit, släppa allt där man står. Jag blev inte länge i butiker som Gina Tricot, BikBok, Vero Moda, KappAhl och allt vad det heter. Däremot så stannade jag desto längre på Stadium. Hade ju tänkt leta på ett par träningsbyxor. Har varit omöjligt på Team Sportia och Intersport här i stan. Plötsligt stod jag med 5 par byxor... Som tur var så var det bara ett par som satt riktigt bra. Jag tillät mig själv att bli lite kräsen :) 199:-, bra pris för träningskläder! Tänkte att de byxorna kan jag ju inviga på kvällens spinning då! Trodde jag ja... Satte mig i bilen och konstaterade att klockan var 16:30, bilar till förbannat i Linköping, snorhalt på vägen. Att tro att man skulle hinna hem, hämta träningskläder, åka till Sporthallen och vara omklädd och klar kl 17:30 kändes bara dumt. Så det fick vara idag! Lite synd, hade behövt ett pass efter all julmat. Men det får bli imorrn istället! :)

Nu är det dusch och läggdags. Fastnar säkerligen i en bok eller i något mobilspel innan jag somnar så det är lika bra att ha lite marginal!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar