Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

lördag 4 december 2010

Låg, trött, af-möte, p-böter och julbakande

Ingen lust att skriva alls! Livet är inte vidare kul just nu av nån anledning, men bara jul och allt sånt är över så ska det nog ordna till sig! Om det nu är julen som strular, men det brukar ligga nära till hands.

Igår blev det en kort arbetsdag, bara 10-13. Sen skulle jag till Arbetsförmedlingen. Och mötet gick väl.....skapligt. Vet inte om vi kom fram till nåt egentligen. Försäkringskassan tycker givetvis att jag ska öka arbetstiden medan jag förklarar för ungefär hundratjugonde gången att vid den här tiden på året i en leksaksbutik så får man automatiskt ökad arbetsbelastning utan att behöva göra något med tiden. Men det struntar Försäkringskassan i och sätter blåslampa i häcken på min handläggare på Arbetsförmedlingen. "Men vi kan väl öka två timmar i veckan så har vi i alla fall ökat??". Så jävla meningsfullt då, om jag går till 15.30 eller 16... Och jag sitter och säger att "Låt mig ha mina tider nu när det är som att åka på en isbana till och från jobbet och julklapps-rusch så kan vi experimentera bäst vi vill sen med tiderna EFTER jul!". Men nähe, jag fixar att jobba 50% och SKA då öka, om det så bara är 15-30 minuter om dagen. Vilka puckon... Fast ändå slutade det med att inget ska göra med mina tider "för tillfället". Fattar inte att man alltid är på så bra humör när man går ifrån Arbetsförmedlingen...

Kvällen tillbringades med lite dricka framför "Klasses julkalender", det är nostalgi på hög nivå det! :) Väldigt mysiga jullåtar gjorde han!

I morse var det spinning. Blev sådär glad när jag kom ut och hade fått parkeringsböter igen. Att den där slappfittan inte bara kan låta bilarna få vara, vi står inte i vägen för någon, och nu är det dessutom en massa snö så man inte gärna vill hålla på och tråckla i parkeringsfickor, om det ens finns några. Och bara det att det var tredje boten och tredje varianten av överträdelse talar väl för att de själva egentligen inte har en aning om vad som gäller. Men men, jag har ju ekonomi i överflöd så det är lugnt...
Passet funkade väl skapligt. Fast varje månad så ändrar instruktörerna sina pass, byter musik och så, och detta var inte vidare roligt. Mycket *dunk dunk*, känns ju som låtarna aldrig tar slut! Tacka vet jag "I den gamla kastanjeallén..." och "Tocka ordning dä ä uti vala nu, dä grönner ja mycke på" :) Men hur som helst så överlevde jag passet! Hem och kände hur ofantligt trött jag var så jag tänkte lägga mig under täcket och läsa en stund. Och somnade som en klubbad säl, vaknade ungefär tre timmar senare... Så kom Fredrik från jobbet och vi fick för oss att göra lite godis. Jag gick ut i köket för att börja, men det var så jäkla dant så jag bara blev stående, hade ingen aning om vart jag ens skulle börja. Så det blev till att lägga sig i soffan istället. Och somnade igen... En väldigt trött dag detta, med andra ord...

Men lite "bakning" blev det, försökte göra nån form av snickerskaka. Får väl se hur de blev, de står på kylning nu och sen ska det bara på lite choklad på dem. Än så länge har inget brunnit upp/ner i alla fall. Jag ville ha lite julmusik på men det fanns bara Elvis tillgänglig. Så det blev "Wise men say only fools rush in, but I can't help falling in love with you" istället, funkade det också! :)

Nu är jag trött, om man skulle gå och lägga sig...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar