Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

söndag 26 december 2010

"Imorgon är en annan dag"..? Näe, IDAG är en annandag! :)

Hemma vid datorn igen, så skönt!! :)

Annandag jul idag. Förr innebar det bandy, nu har jag kommit på att man inte behöver stå utomhus och frysa bakdelen av sig. Synd att det inte går mer bandy på tv... :)
Annandagen innebär också rea-start i butikerna. Även om fler och fler fuskar och börjar redan på juldagen nu. Fredrik jobbar hela dagen och jag gick ner en sväng till stan för att se om jag kunde hitta nåt skoj. Mitt resultat: Ett par pyjamasbyxor....som det inte ens var rea på :) Näe fy fasen, det går ju inte ens att vara därnere! Folk är som galna. Och när det fylls på med folk så upptäcker man hur opraktiskt inredda de allra flesta butikerna är. Trångt och jäkligt mellan hyllorna, man står med näsan ungefär 30 cm från varorna. Lätt att få överblick då... Hade ju hoppats på att hitta ett par träningsbyxor, men jag gav upp det projektet ganska snart. Får nog ta en sväng i Linköping imorrn när jag ändå är inne och jobbar. Och Gina Tricot... Som Fredrik sa; det är inte folk som går där inne, det är djur. Riva, slita, knuffa, ta plats, störst först. Jaa se fruntimmer... Jag gjorde hela stan på ungefär 40 minuter.

Nu får man väl räkna julen som över. Och man överlevde i år också. Lite bloggande blev det ju men jag kanske ska tala om lite mer vad vi gjorde. Dock så är kameran kvar hos mor och far så bilder får väl komma senare. Tog sovmorgon på julafton, såg på tv. Sista tio minuterna av sista avsnittet  av julkalendern :) Det kändes ungefär lagom. Sen duscha och fixa, packa in katterna i buren, plocka med påsar och kassar. Fredrik skjutsade ner mig till mor och far och åkte till grannkommunen. Tittade på "Trolltyg i tomteskogen" och "Kalle Anka", Fredrik anslöt, "tomten" kom. Himla gullig tomte va :):

Och som jag skrev så hade jag visst varit riktigt snäll i år också, jag förstår inte det :)

Sen var det middag. Första julmaten för i år, så det blev hela två portioner :) Även lite snaps. Brukar inte klara av det men "Cinderella"s taxfree hade riktigt drickvänliga snapsar! :) Dock så bidde det bara en... Glo lite på tv och sen sova.
Så det var väl ungefär en helt vanlig julafton. Jag firade bara på ETT ställe vilket var fantastiskt skönt. Usch för att flänga och fara och tvingas att sitta och le åt folk. Då är det skönast att vara hemma i vår alldeles egna djurpark där man kan vara sig själv :) Mat, julmust, annan dricka, knäck, godis, mandariner och ischoklad i mängder, "Kalle Anka", "Svensson, Svensson", ljus som brinner, fyrbenta varelser överallt, mormor som låtsats att hon dör så fort hon inte få uppmärksamhet. Som sagt - en HELT vanlig julafton! :)

Och igår var det tv mest hela dagen, gjorde inte många knop. Åt julmat igen, såg på mera tv och sen var det läggdags. Struntade i Wahlströms i Parken, orkade inte riktigt med det :) Dock så hamnade jag vid mor och fars gamla stationära dator och det är alltid lika kul att titta på korten som finns där! Sparade hem några och har suttit och lekt med nu. Tänk att Elliot är med på alla bilderna... :)

Här har han bara bott hos oss i drygt två veckor och firar sin första jul:


Det slutade med att vi somnade...

Här har Robban precis flyttat hem:

Han och Elliot blev bra kompisar:

Sveriges lugnaste (och sötaste??) "Järnkaminer" :):

Det är allt en sportintresserad herre vi har!:

Sover middag:

Jaa han var inte så värst stor när han var liten...! :)

Nu väntar jag bara på att Fredrik ska sluta jobbet så ska vi åka och hämta hem våra djur och julklappar och sen leta på nåt att äta som inte påminner om julen. Mc Donalds är ett hett förslag...!

Får väl se om det blir nåt mer inlägg idag, annars så blir det väl nån annan dag! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar