Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

söndag 19 december 2010

Jobbar mycket utan att jobba mycket, städning, handboll, jag på cd och lite bilder

Jag jobbar för mycket. Känns knepigt och närmast ett hån mot de som går heltid, men så är det. Jag klarar av passen men jag är ledig för lite emellan. Sen har jag givetvis mig själv att skylla, jag var ledig tisdag-onsdag, men hur pass vilar man upp sig på en Ålands-kryssning...?? Idag har jag hur som helst haft veckans enda sovmorgon och oplanerade dag. Började med att sova i närmare 12 timmar. Jag fungerar lite så. Först sover jag knappt alls, sen knappt alls och sen blir det måååånga timmar i sträck. Klockan var närmare 13 innan jag gick upp idag.

Och oplanerat innebär att jag inte gjort så mycket. Vi har faktiskt städat lite så det går att ta sig fram i sovrummet utan att använda spade nu :) Sen kollade jag på EM-finalen i handboll. Men tyvärr, jag är dam själv och har ägnat mig åt dam-idrott i princip hela livet men jag har svårt att ta det på allvar... Men brukar kunna gå efter att de som är minst välkammade och -friserade vinner. Vad fasen, i omklädningsrummet innan match var det ju mer trångt framför spegeln än vad det var på toaletten, om jag säger så. Å herregud, HAN skulle ju komma och titta, vilket håll ska benan vara åt?? Hur ska luggen ligga?? Och näe, jag överdriver tyvärr inte... De tre pojkvänner jag har haft har alla sett mig spela fotboll och håret var det sista jag tänkte på, kan jag lova. Den första visste jag inte ens att han var där, det var på dejting-stadiet :), den andra spelade ju fotboll själv så det kändes mer relevant att göra bra ifrån sig på plan (hur bra det nu blev när det slutade med epilepsi-anfall och ambulans...) och den enda match som Fredrik såg vann vi med 24-0 så då behövde man knappt ens anstränga sig på planen :)
Hur kom jag in på detta...?? Just ja, dam-idrott... Hur som helst så ledde svenskorna i halvtid men fick sedan stryk med fem bollar. Tråkigt... Eller nåt.

Sen har jag lekt lite med bilder. Har även gjort en liten "video". Ni kanske minns luciatåg-skivan jag berättade om att vi spelade in. Jag tänkte lägga ut låten som jag sjöng med min dåvarande bästa vän (och som jag emellanåt saknar VÄLDIGT mycket) men då kom jag inte på nåt bra sätt att få in enbart musik i bloggen så jag fick lägga till några bilder så det blev en video, och då funkade det galant :) Låter väl som det brukar låta i skolans luciatåg, varken till eller från, men det är i alla fall jag :) Och det är INTE jag som artikulerar mer än nödvändigt... Verserna låter skapligt, i refrängerna kommer resten av skolbarnen in, låter förjävligt, sticket kan krossa glas, här är det i alla fall:

Bilderna kommer från några helt normala jular hos familjen Andersson/Forsberg...

Nån gång när jag blir riktigt full och djärv så ska jag lägga in klippet på när jag sjunger allsång på "Cinderella" med Bosse Larsson... :)

Har som sagt lekt med lite bilder också. Blev en del hos mor och far igår. Kan ju börja med en av de sju männen i mitt liv:

Sen kan vi leka lite "Vem ska bort??". Och för att göra det lite svårare så har jag via ett bildprogram ordnad en viss förklädad på katten bland hermelinerna... Blev det förresten för lätt när jag skrev "katten"..??

Och slutligen så har vi alla vår plats runt middagsbordet där vi sitter och väntar på att maten ska serveras:

Fattar inte vad vi gjort med den där hunden!! Vi har gått några kurser som gick ut på att knäppa med en dosa när han gjorde nåt bra, lite rallylydnad, agility (=KUL!!) och att inte skälla på cyklister, så jag förstår inte vart han fått ifrån att inte röra en matbit om det så är hans egen mat förrän man säger "Varsågod!", inte skälla förutom när han "ska" skälla etc etc. Världens bästa och finaste Elliot! ♥ ♥ ♥

Imorrn är det jobb igen och det har snöat i princip hela dagen så det blir skoj att skotta sig ut... På kvällen är det spinning, jag hörde något om "jul-låtar sista veckan före jul" så det kan ju bli intressant...! :) Skönt att röra på sig lite igen, är ju en hel vecka sen nu.


1 kommentar:

  1. Mycket bra. Där kan Christer Sjögren ta sig i brasan :-)

    SvaraRadera