Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

fredag 10 juni 2011

Började dagen på psyk, leva här och nu? och Hundia nästa

Uppe tidigt idag också, var hos Joakim kl 8. Och det gick väl ungefär som vanligt. Pratade om att jag har svårt att vara "här och nu", jag är alltid tre steg före eller tre steg efter i tankarna. Har svårt att hitta en "oas", en "tillflyktsort" där jag bara jag liksom njuta av stunden. Även om jag är iväg på nåt så kan jag ändå inte släppa tankar på jobb etc. Det är liksom knappt kul att åka iväg för man vet att snart är man hemma igen. Och jaa, så är det ju... Jag har fått för mig att man bara lurar sig själv om man försöker att inbilla sig att problem inte finns genom att tänka på annat en stund, bättre att lösa problemen så är de borta sen. Men hela mitt liv är ju ett enda stort problem, då är det inte så lätt att lösa!
Det var väl ungefär det. Jag råkade i alla fall på en bekant som städar på sjukhuset som hojtade från andra sidan korridoren att jag gått ner så mycket i vikt och blivit så fin (såg jag alltså ut som en trafikolycka innan..?? :D) och det är ju ändå alltid trevligt att höra! :) "Var inte du fetare förut??" kan sägas på många sätt! :)
Gick en sväng efter sjukhuset, nu är det mycket skönare väder! Försökte återigen med det här att "rensa skallen" men det funkade inte denna gången heller, fick bara ännu mer att tänka på...!

Igår blev det också en promenad till slut, jag får krupp på att bara sitta inne och speciellt när svetten rann. Just den biten blev väl inte direkt bättre ute, jädrar vad kvavt det var! Värme gör mig väldigt gott men när det blir fuktigt så svullnar lederna upp. Får prinskorv-fingrar och prinskorv-tår (hur nu såna ser ut...) så det var ett litet företag att gå. Men bara man väl får upp farten så... :)
Sen gjorde Fredrik och jag stan. Tänkte sitta i Stadsparken en stund men då kom regnet. Fick fly in till hans jobb. Stod där några minuter, sen lyste solen igen :)
Igår kväll kom lite mer regn och åska och nu känns det som luften är som den ska igen, det är skönt varmt!

Ska snart till Hundia nu, får väl se om det blir nåt folk idag. Kan ju hoppas! :)
Ikväll får vi väl se vad det blir. En sväng på stan om vädret är bra, vem vet... :) Snorungarna tar studenten idag så om det var liv ute förra helgen så är det nog inget mot idag, men förhoppningsvis håller sig de flesta på Harrys.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar