Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

onsdag 1 juni 2011

Djuren morgon-jävlas, shorts-glädje, raggmunk och lugn kväll

Vaknade av ett välbekant krafsande ovanför huvudet. Hedwig är på tavlorna. Näe, jag ORKAR inte, Fredrik får ta det...!! Men för helvete, reagera då, ska du vänta tills vi får tavlorna i skallen eller?? Tittade upp och fick anledningen till att damen pockat på uppmärksamhet; husse hade gått till jobbet! Men nu var ju matte vaken också så nu kunde man gott lägga sig till ro igen...

Men den vilan var inte långvarig, en liten powernap och sen var det dags att dra på äventyr igen! Man kan t.ex. testa sin balans:

Tillslut var det bara att ge upp och gå upp och ge odjuren mat, det kan ju vara dumt att de slår ihjäl sig...! Och sen var man ju ändå uppe, lika bra att börja dagen! Fast det blev ju inte mycket mer än att sitta i soffan och då kom ju nästa katt och gjorde sig en plats:
Sune, du fick precis mat...!
Fortsatte gårdagens funderingar på jobb och så, vad det ska bli av lilla Sandra. Inte så värst upphetsande så jag bestämde mig ungefär för att sura resten av dagen. Konstruktivt, men vad fan...
Som tur var messade Fredrik och ville ta en lunch på stan (Jajjemän Tessan, du läste rätt...! ;) ), så det var bara att avbryta det meningslösa tjurandet och leta på nåt att ta på sig. ChillUnited i all ära men det ska mycket till för att jag ska ha den på ner på stan... T.o.m mysmongot jag tvekar, fatta hur samhällstveksamma de där sparkdräkterna faktiskt är!! :) Det fick bli nåt annat! Solen sken, 23 grader ute, det blåste men trädgrenarna stod i alla fall inte vågrätt ut från stammen så det kanske var läge för annat än knälånga "gubb-shorts"..? Har ju inte tränat ordentligt på ett bra tag och jag blev lite sugen på att hitta motivationen igen så jag tog ett par shorts som låg ganska långt ner i lådan. Köpte dem på en marknad för ett par år sen, men ärligt talat så fick jag dem knappt över knäna då så de har fungerat som lite måttstock sen dess. Senaste gången jag testade dem så fick jag på mig dem ordentligt men knappen kändes ändå rätt ansträngd. Som sagt, ingen träning på senaste och desto mer ute-mat, för att inte tala om dricka, så jag hade inga större förhoppningar. Men jävlar i helvete...
Och japp, jag vet, kärlekshandtagen finns där och även jag har läst "Kissie"s och "Paow"'s bloggar om att "Om låren går ihop så är man feeeeet", men låt mig få vara det då... Jag själv är i alla fall jävligt stolt över att komma i ett par shorts, och dessutom kunna knäppa dem utan att behöva extra syrgas, som jag för två år sen inte ens fick upp halvvägs över låren och jag var på god väg att slänga dem. Men nu jädrar...!!
Blev ett jäkla tjat om detta, men vad fasen, man måste ta vara på glädjestunderna i livet! Och nu får man ju se till att bibehålla detta :) Actic, here I come!!....kanske inte just imorrn men....en annan dag! :D

Hur som helst, lunch på stan. Raggmunk med rårörda lingon och vispgrädde, det satt inte helt fel! :) Var väldigt längesen jag åt raggmunk. Visst, det var fläsk, eller "lavastensrökt sidbog af årsgammal giraff" eller vad fasen de (Hamnkrogen) nu kallade det för, till också, men det fick Fredrik. Har lite svårt för sånt som knappt är dött...

Sen gick jag hem och ikväll struntade vi i både onsdagsklubben på Hugo och Nostalgiafton i Vadstena, vi kollar på en svensk halv-dassig film på TV8 och dricker rosévin, det funkar det också :)

Imorrn är det Hundia och då har vi lite helg-erbjudanden så ta och masa er dit! Och skyll för fan inte på att ni jobbar för så många av er är inte vårdpersonal... ;)

Och yster; imorrn måste du hälsa "Cinderella" från mig!! Vet inte om skutan minns mig, men... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar