Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

torsdag 30 juni 2011

VARMT på jobbet och hälsat på pytte-valparna!

Igår blev det inget bloggande. Gör allt för att somna tidigt och det funkar väl skapligt i alla fall!

Var nere i Hamnen igår efter jobbet. Studerade småungarna som lånat pappas vattenburna vrålåk, vad man föddes till fel värld egentligen...! :)
Sen var det inte mycket mer än gå hem, duscha och sova!

Idag var det VARMT på jobbet. T.o.m jag tyckte det. Inte så att jag led av det som en del andra gör, konstaterar mest att det bara är varmt och svettigt. Och man vet ju att nån gång blir man utsläppt i alla fall :) Idag såg jag fram emot att få åka hem extra mycket, vi skulle ju hem till Malin med familj och hälsa på Izas och Elliots valpar! De blev fyra dagar gamla idag, har aldrig sett så små valpar i verkligheten! :) Klappa dem men fingertopparna gick jättebra, men vågade man lyfta dem, skulle de hålla ihop?? Men det kan jag tala om att det gjorde de! :) Men det känns helt otroligt att de kan vara så små och ändå "fungera", det är ju ändå hundar! De var inte mycket större än hamstrarna jag hade när jag var mindre! (Hamilton och Albin hette de förresten, jag var redan då kreativ med djur-namnen :) ) Iza och Elliot hade ordnat det så bra att det blev två flickor och två pojkar. En flicka och en pojke som är lika pappa och en flicka och en pojke som är lika mamma :) Sen kan ju så att säga vad som helst hända med färger och former och så! Kan det kanske bli en valp hos Andersson/Forsberg igen...? Vem vet - inte du, vem vet - inte jag :)

Fredrik tog lite bilder på valparna, men det var fasen inte det lättaste! Så små så är de ju ärligt talat inte vidare "söta", de sover mest, och även om de är vakna så har de ju ändå ögonen stängda än så länge. Sen var både valparna och saccosäcken de låg i svarta :) Men här är i alla fall några av snuttingarna:
Mini-Elliot
Mini-Iza
Två av syskonen
Klappa med fingertoppen :)
Matdags!!
Filmade även lite, och i brist på video-kvalité så lekte jag lite i ett redigeringsprogram. Bli inte yra i bollen! :):



Lita på att vi snart kommer hälsa på igen! :)

Och nu är vi där igen; inte mycket mer kvar idag än lite tv, dusch och sova. Imorrn slutar jag lite tidigare, vi jobbar in våra schemalagda lunchraster så då blir det så och inte mig emot! :) Ska till Joakim imorrn eftermiddag och sen får vi hoppas att vädret på kvällen blir finare än denna kväll för det är PM'sSjövik!

1 kommentar:

  1. Men Sandra.Så smååååå!!;)
    Små "Elliottar"!!
    Herregu´, jag skulle inte våga ta i dom/(
    Tänk, om några veckor..Fyy fabian så sött=)
    Grattis till pappa Elliot:=)
    Klart pappa Inge och ni ska ha en till vovvsing eller?
    Kan du låta bli?? Skulle nog inte ja´kunna;=)

    Trevligt skrivet...som vanligt:=) Kramen..

    SvaraRadera