Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

torsdag 9 juni 2011

Vaken tidigt?, osunt leverne, utekväll bland studenter och sammanträde i Husbyfjöl

Sitter och tycker att jag är vaken okristligt tidigt. Klockan är just nu 07.47 för att vara exakt... Har som vanligt svårt att sova när solen strålar in genom fönstret. Fast det gör ju inget att komma upp lite skapligt!

Nu börjar vi känna på lite nackdel med att bo centralt (och då har jag ändå bott mer eller mindre centralt sen -04...). Igår var det åter en fin sommarkväll, det är ju inget att ha att sitta inne och hemma då! Ännu en gång ner till Hugos uteservering. För att försöka förklara avståndet något så när så är det NÄSTAN närmare dit än till bilen, från porten sett. Sen kan man ju fundera på om uteserveringen ligger nära eller parkeringen långt bort... Så som sagt, ner dit, "Kan ju ta ett par öl och sen gå hem igen!", men som så ofta så visar sig taskiga karaktären från sin allra bästa sida. Mats Lideborg spelade, vi satt där på After work, sen var det slut, då gick vi in på Hugo för att gå på toaletten, "Lite tidigt att gå hem, vi tar en öl på takterassen!" och *vips* så har Mats inlett kvällspasset och *vips* så är klockan 2... Detta är varken bra för ekonomin eller hälsan. Men samtidigt, va fan...!! Jag har fått min beskärda del av att sitta hemma på röven framför tv'n, lyssna på "Eternal flame" och sticka halsdukar! Varför inte gå ut och ha lite skoj när det ändå ges tillfälle, och jag råkar faktiskt tycka att nudlar är riktigt gott...! Speciellt med crabsticks i. Det sunda levernet får man väl ta tag i "när man blir gammal"...

Igår invaderades stan av studenter. Ändå kom vi inte fram till om de verkligen tagit studenten ännu eller om det bara var ännu en kväll i den ca 14 dagar långa förfesten INNAN själva student-dagen. Jag har hört att den ska pågå i 14 dagar i alla fall. Min "student-vecka" och student kunde lätt misstagits för en kristen tillställning eller nåt. På tal om att ha haft ett ganska tråkigt nöjesliv hittills...
Hur som helst...
Och ett litet tips till krögare som vill ha bra underhållning: Vill ni se hur skicklig t.ex. en trubadur VERKLIGEN är så sätt honom/henne på en pall bland hundratalet studenter (vet inte om ett förtydligande är nödvändigt, men vi pratar gymnasieelever som slutar skolan, inte de som pluggar på universitet...)... Jag tror inte det var roligaste jobb-kvällen i Lideborgs karriär, ibland trodde jag hjärnblödningen var nära, men JÄDRAR vad skickligt han skötte spektaklet!! Det var gap och skrik och riv och slit, "Jag vill SJUUUUUNGA!!!!", "Ja' vill hääällscha till alla mejna unnderbåara kåmmpissar ei BeePeenollåtta!! (Jävla namn de har på klasserna nu för tiden, tacka vet jag OP/ON 3B...! :D)" och sen det som kanske representerar hjärncellernas status mest av allt - allt jävla "TJAAAA-LA-LA-LA-LA!!!". Nu har aldrig jag utgett mig för att vara av nåt vidare pedagogiskt virke men jag hade antagligen letat på första bästa dynamitbälte och dragit ur sprintern redan när studenterna började välla in och man såg vartåt kvällen var på väg.

Vid halv två fick vi två fornminnen nog, sa tack och hej till Mats som parkerat vid bardisken och sen gick vi på mat-jakt. Mc Donald's har sommar-nattöppet så det blev en burgare vid Strömbron, det var riktigt mysigt! :) Hem och slockna ganska ovaggat...

Annars så inleddes dagen igår med bassäng-träning. På tal om att slockna ovaggat. Jag har hittat mitt sätt att slappna av på, jag somnar som en sten!
Sen var det sammanträde i Husbyfjöl (=te, scones, även kladdkaka dagen till ära samt världsproblem-lösning hos Marie! :) ). Och jaa, igår kom vi bland mycket annat fram till att det är fan så sjukt att sätta på djur (nån har visst roat sig med att spänna på hundar här i Motala den senaste tiden) men att det är "värre" att sätta på en kanin än en häst! Vad skulle man göra utan fika-stunder med Marie, allmänbildningen skulle ju stå på minus! :D

Hmm, nyss sken solen så jag inte kunde sova, funderade rent av på att gå ut en sväng, men nu blåser det och det ser nästan ut som regnet är på väg. Fan också...

Joo, Blogger har lagt in nån liten käck funktion att man kan få meddelande på mailen när jag uppdaterar bloggen så om någon är intresserad av det så får ni väl hojta till så lägger jag till er på den listan. Men det gick visst bara att lägga till 10 adresser så ni ca 5 läsare får väl köra "först till kvarn"... :)

1 kommentar:

  1. min hjärna pallar inte att läsa såååå långa inlägg:)
    Hoppas din dag varit bra, här är det varmt och kvavt..

    kram

    SvaraRadera