Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

lördag 25 juni 2011

Midsommarafton med god mat, dricka, djur, spel och "Bodyguard"

Här är lite bilder från vår midsommar-kväll.
I brist på fint väder så satt vi inomhus och spelade. Och djuren får såklart vara med överallt :-)
Den andra bilden visar hur man i brist på skicklighet får lov att fuska :-)
Sen kom Robban och tyckte att spelet var slut så det var väl bara att lyda! Vissa var dessutom i behov av att sova en stund... :-)
Tyskland-importerad äpplecider är ju livsfarligt, går att dricka hur mycket som helst!! Iskalla såna kommer nog gå åt ett antal i sommar... :-)

Annars så var väl midsommarafton ungefär som vanligt. Mat och dricka... Tror fasen jag föredrar midsommar-mat framför jul-mat. Jansson och prinskorv blir man ju riktigt äckel-mätt av, färskpotatis, sill, burkskinka och gubbröra (vilket man i sig kan äta ihjäl sig på!) mättar mer gött. Fast saknade ändå "Kalle Anka" att jäsa till :-)

Sen gjorde vi inte så mycket mer. Spelade, som sagt, kollade på "Bodyguard". Och som numera hårt arbetande så tar det på kropp och knopp att hänga i en hel dag så det blev läggdags rätt "tidigt". Bara ett år kvar till nästa midsommar...! :-) Undra hur livet ser ut då?

Idag blir det nog lugnt. Ryggläge i bikini i en brassestol hade inte skadat men det ser rätt kallt ut när inte solen är framme... Hörde nåt om grillat ikväll så vi stannar väl i Västra Lund ett tag till. Kan ju alltid pussa på mina älskade djur, det är ju ändå inte så ofta som alla sex är samlade på samma ställe samtidigt!
Och på tal om djur så har nedräkningen börjat på allvar tills att jag blir farmor igen, nu handlar det bara om ensataka dagar! Så mysigt med små valpar!! :-)
Published with Blogger-droid v1.7.2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar