Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

onsdag 22 juni 2011

Sjuk, trött och lista i väntan på läggdags

Just nu gör jag ungefär vad som helst för att tiden ska gå så man kan gå och lägga sig...! Vet inte riktigt när det är lagom att lägga sig, är ju trött så jag inte vet vad jag heter, har varit det sen jag gick ur sängen i morse. Var uppe tills speedway'en var slut igår, la mig ungefär kl 22. Jag somnade 02:30... Trött som en tjuvjagad gnu men i helvete att jag kan somna!! Ska jag gå här i 8 veckor till och vara halvt medvetslös dygnet runt?? Detta är fasen det värsta jag varit med om...
Och allt sjukare blir jag. Tidigare har jag ju varit täppt och snorig, nu börjar förkylningen krypa längre ner i lungorna. Hostar och har ont i bröstet. Fan vad bra det går för mig...!
Annars går väl jobbet i sig i alla fall skapligt. Än så länge har det inte på långa vägar varit lika roligt som jobbet "vid banan" var, alltså när vi monterade ihop brötet från kretskort till färdig och nerpackad produkt. Mycket dötid nu, blir ju inte direkt piggare av det, snarare tvärtom. Man hinner riktigt känna efter hur trött och förkyld man är. Kanske blir det "bättre" när de ordinarie börjar gå på semester, om jag fattat det hela rätt så blir vi några färre då. Nu slåss vi ju nästan om de uppgifter som finns!
MEN jag har ett jobb!!....är bäst att lägga till, så man inte uppfattas som gnällig. Fattar inte att "skildring av verklighet" och "gnäll" kan ligga så nära varandra, enligt vissa...

Hur som helst så blir det en sån här i rent hålla-mig-vaken-syfte:

1. Vilken svordom använder du mest? Fan, tror jag
2. Äger du en iPod? Nej, ser till att ha en mobiltelefon som innehåller det jag behöver.
3. Vilken tid är din väckarklocka inställd på? 05.45 och 06.00. Tjoho...
4. Hur många resväskor äger du? Ingen, tror jag. Ändå ligger det 4 stycken i lägenheten just nu...
5. Använder du flip-flopps? Nix, aldrig. Både oskönt och osnyggt.
6. Var köper du dina matvaror ifrån? Ica och Östenssons
7. Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Jag föredrar att ta bilden :)
8. Vilken var den senaste filmen du såg? "Johan Falk - Gruppen för särskilda insatser" gick ju härom kvällen.
9. Du får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en kompis? Vad innebär "En hel barnfamilj"? Ett par med ett spädbarn eller nån hel jävla "Familjen Annorlunda"?? Jag säger kompis, för säkerhets skull.
10. Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? Nu ska vi ju till Gran Canaria ganska snart, men fler resor, absolut! Och en ny bil kanske, INNAN den jag har hinner avlida av sig självt.
11. Har någon någonsin kallat dig lat? Det händer väldigt ofta :) Och det är väl som med det där med "gnällig", jag ser det inte riktigt på det viset. Ofta låter jag bli att göra saker för jag helt enkelt inte vet hur jag ska genomföra det. Men visst fasen är jag rent lat också emellanåt :)
12. Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare? Har att ta vid behov. Blir inte så ofta, är ju trött i flera dagar sen.
13. Vilken CD ligger i din CDspelare just nu? Andreas Hedenskogs singel "Längtan" :)
14. Vilken är världens bästa artist just nu? Bra fråga. Passar på den.
15. Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD? Hygglig fråga... Men visst, träffade en bekant på jobbet som sa lite vad h*n tyckte och tänkte om mina arbetskamrater, det får man väl se som en hemlighet :) Ska dock lägga till att jag är väldigt neutral, hinner inte bilda mig så mycket uppfattning på två dagar...
16. När var det senast någon stötte på dig? Säkert senaste gången jag var på krogen. Öppnar killar där truten i annat syfte..?? :)
17. Vad åt du till middag senast? Tacos
18 Använder du huvtröjor? Nästan alltid, i alla fall på vintern
19. Kan du vissla? Både på in- och utandning, smidigt :)
20. Vem var den senaste som ringde dig? Syrran, tror jag
21. Vilken är din favorit attraktion på ett nöjesfält? Lisebergs-kaninerna, räknas de??
22. Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? Säkerligen, slipper NÅGON undan??
23. Vilket riktnummer befinner du dig i? 0141
24. Tittade du på tecknat när du var liten? Det gjorde jag säkerligen, fast "Roland Hassel" var bättre! :)
25. Hur långt är det till ditt närmaste köpcentrum? Räknas Motalas Galleria så är det ett par hundra meter. Annars Ikanohuset i Linköping, skulle jag tro. Drygt 4 mil.
26. Hur många syskon har du? 1, hon som ringde senast... :)
27. Är du blyg inför det motsatta könet? Jo men jag visar det inte :)
28. Vilken film kan du alla replikerna till? "Sällskapsresan II - Snowroller", tror jag
29. Äger du några popband t-shirts? Näe
30. När flög du senast? 28 september -10. Och snart är det dags igen..! :)
31. Hur många stolar står kring ditt köksbord? 4 tror jag, och en kökssoffa
32. Läser du för skojs skull? På senaste har det mest varit för att fördriva tid
33. Pratar du några andra språk? Inte flytande. Annars kan jag väl säga lite av varje på olika språk :)
34. Diskar du din egen disk? Ibland
35. Har du gråtit offentligt? Det har jag säkert nån gång
36. Har du en stationär dator eller en laptop? Bägge, men den stationära står i delar i källaren
37. Försöker du alltid lära dig nya saker? Om det känns roligt eller nödvändigt. Sen fastnar mycket automatiskt.
38. Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? Planer finns alltid, men nu är det nog bra :)
39. Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? Näe det spelar väl ingen roll?
40. Kan du kasta macka? Måååånga år sen jag testade. Minns inte resultatet.
41. Har du någonsin varit på Jamaica? Nej
42. Vad har du med dig in på bion? I regel godis och Fredrik :)
43. Vem var din favoritlärare och varför? Gillade en samhällskunskapslärare vi hade under en kort period på gymnasiet. Han gick rakt in och visade vart skåpet skulle stå :)
44. Har du dejtat någon av en annan religion? En annan religion än...?
45. Vad har du för väder? Just nu är det rätt fint väder
46. Har du en blogg? Faktiskt...
47. Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? Ensemble A+B
48. Gillar du att flyga? Att jag gör...!!
49. Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner? Snäll. Är nog en grundförutsättning.
50. När sov du senast på golvet? Några månader sen. Don't ask...
51. Vilken är din favoritdrink? Smirnoff Ice, går det som drink..??
52. Gillar du din boende-situation? Det får la duga
53. Vilken är din mammas hemstad? Motala
54. Din pappas hemstad? Motala
55. Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? Bra många fler än vad jag sover nu i alla fall..
56. Är dina dagar fullbokade och stressiga? Inte speciellt ofta. Men psykisk stress förekommer ständigt.
57. Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? Näe. Däremot fick jag lärare att garva när det var som minst lämpligt, under viktiga prov och så :)
58. Vilken är din favoritfrukt? Gröna äpplen
59. Äger du en digitalkamera? Ja 
60. Hur gammal blir du nästa födelsedag? 28 *ååååångest*
61. Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Japp, väldigt, faktiskt :)
62. Tror du på liv på andra planeter? Vi är säkerligen inte ensamma
63. Vem var den sista personen som gjorde dig arg? Stollen som satt bakom oss på Gamla Ullevi och tjatade om precis ALLT. Fast för en minut sen ändrade jag mig: Fredrik, som svarade när en telefonförsäljare ringde och kastade över luren till sin dödssjuka sambo. Nu fick jag dessutom skavsår i ena örat. *MOOOORR*
64. Tror du att Gud är man eller kvinna? Inget av det
65. Vad var det senaste du åt? Jordgubbar och mjölk
66. Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta? Med killar så det blir väl det motsatta då
67. Hur valde dina föräldrar ditt namn? En variant på "Sara", tror jag. Ibland har man tur..!!
68. Gillar du senap? Ja
69. Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? "Jag tycker i alla fall synd om dig Sandra, även om ingen annan gör det!"
70. Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Det vet man aldrig förrän efteråt :) Man får ju åka flygplan...!
71. Har du varit inblandad i en trafikolycka? Näe, det kan jag inte påstå
72. Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall? Ett "kratzbaum". Alltså klösträd :)
73. Tycker du om att krama folk? Speciellt utvalda, möjligtvis
74. Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? Det stör nog ännu mer när folk ringer utan att ha talat om det innan...
75. Vilka böcker, om några, har fått dig att gråta? "Marley & Me"
76. Vilka kändisar har du blivit jämförd med? Ingen, hoppas jag
77. Vad är du allergisk mot? Magen får lite fart av vissa laktos-produkter
78. Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Inte ett dugg
79. Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat? Det vet nog ingen
80. Vad är det första du gör när du går upp på morgonen? Besöker WC
81. Vilket är ditt roligaste barndomsminne? Alla stunder med det härliga fotbollslaget vi hade då!
82. Vad får dig att gråta? När djuren inte mår bra
83. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? Fötterna. Jag kan välja om jag vill ha glitter eller Pippi Långstrump på skorna!
84. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? Några cm minus i midjan skulle inte göra ont, otippat va :)
85. Vem är din knasigaste vän och varför? Vette fan om man kan kalla nån av dem riktigt normal. och bara det att de vill umgås med mig säger väl allt... :)
86. Har du gjort någonting olagligt någon gång? Kör nästan alltid LITE för fort
87. Vilken musikkonsert var du på senast? Vet inte om jag varit på nån sen Robert Wells i Folkets hus i mars -10. Om man inte räknar alla kryssningar.
88. Vad har du för färg på tandborsten? Blå
89. Har du varit med på tv någon gång? Rediga snabbisar! :) Och det är alltså ingen film-titel...
90. Har du levande blommor hemma? Njaa, nån levande växt finns väl kanske i alla fall
91. Vilken är den dominerande färgen i din garderob? Svart 
92. Har du körkort? Jajjemän
93. Har du en bästis? Det har jag nog :)
94. Hur ser dina sängkläder ut? Med katter på. Och sen en massa kuddar med festliga örngott :)
95. Vad får dig att koppla av? Avslappningen på bassängträningen
96. När skrattade du hjärtligt senast? På Liseberg, skrattade åt det mesta då :)
97. Vad ska du syssla med när du blir pensionär? Sova ut på mornarna och sen leva livet i min lägenhet nånstans där det är varmt
98. Vilken var din bästa ålder? De två första levnadsåren, eller nåt. Då hade jag inga större problem, vad jag kan minnas :)
99. Berätta om någonting du ångrar: Gymnasievalet 
100. Vad skulle du helst av allt vilja göra just nu?
SOVA

Och nu ska jag gå och lägga mig...!

1 kommentar:

  1. Hej! Om någon skildrar sin verklighet, och denne tycker att verkligheten är en pina så uppfattas det ju såklart som gnäll. Det som gör att folk kan störa sig på detta är att negativ energi sprids och drar med sig folk... vilket kanske inte alltid uppskattas. Jag tror att det är bättre att fokusera på det positiva, det mår man bättre av själv och då sprider man även positiv energi till andra! Win win!
    Hoppas att det snart blir bättre på jobbet och att du blir frisk!!

    Hälsn. Annapanna!

    SvaraRadera