Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

onsdag 27 januari 2010

Bamse-plåster i häcken, bassängträning och hyresvärden from hell

Igår hade jag svårt att sova. Så nu börjar väl allt bli "som vanligt" igen. Vill så gärna bli klar i gamla lägenheten, kunna lägga den bakom oss och sen göra i ordning ordentligt här!! Jag blir på så vansinnigt dåligt humör när saker runt omkring inte är som de borde! Men hur som helst, somnade inte igår. I brist på annan sysselsättning så råkade jag riva av en finne eller nåt "down there" och det blödde rätt duktigt! Upp och torka med papper. Det slutade inte. Fick leta på ett plåster. Dock hittade jag bara Bamse-plåster… Men men, Bamse-plåster i röven, man får väl helt enkelt se det som en erfarenhet! 
Till slut så somnade jag, klockan var nog närmare 3.30!

Blev abrupt väckt strax efter 8 av mobilen. Joakim från LSS tyckte jag skulle gå på bassäng-träningen, hade ju tid hos honom samtidigt, så den tiden ändrades till fredag istället. Så nu har jag varit och badat! Det är ju inte dumt att krypa ner i varma vattnet…! Hoppas få lite energi till eftermiddagen så vi ska ta ett ordentligt ryck i gamla lägenheten, tömma förråd och så.
Efter badet tog jag svängen förbi gamla lägenheten för att hämta nycklar till förrådet och Motala-tidningen och så. Jag hann inte mycket mer än låsa dörren så ringde hyresvärden. För det första så ville hon bestämma tid för besiktning. Så på måndag kl 10 får vi vår dom. Lär tyvärr inte bli nådigt… Sen så frågade hon om det var okej att hon visade lägenheten för folk som ringde och var intresserade, för "vi är ju ganska svåra att få tag i"… Och det gäller ju såklart att sluta på topp, så ganska upprört så sa jag att det nog beror på hur mycket man försöker. Det funkar inte riktigt att ringa två gånger inom loppet av fem minuter runt lunch när vi har som mest att göra i våra butiker och (konstigt nog..??) inte får/kan/vill ta privata samtal. Så jag bad så HEMSKT mycket om ursäkt för att vi båda jobbat mitt i julrusningen och inte kunnat svara… Hon menade på att hon inte ville "göra någon grej av det men ni HAR faktiskt varit svåra att få tag i…", så jag fortsatte och sa att vi kände oss jäkligt orättvist behandlade som fick skit för att vi "varit svåra att få tag i" för att folk inte behagat anstränga sej lite. Liksom ring en annan tid än mellan 12 och 14 då vanligt folk faktiskt jobbar, sms’a, maila…. Va’ fan, hyresvärden har ju aldrig varit sen med att skriva fåniga lappar och lägga i brevlådan så fort det varit nåt…! När vi kommer hem kl 19 så i helsike att vi sätter oss och ringer upp folk som ringt under dagen. Är väl inte riktigt så att det ligger på VÅRT ansvar att jaga DERAS eventuella nya hyresgäster?? Men nu skulle hur som helst hon visa lägenheten för det fanns faktiskt 3 som var "jätte-intresserade" (varav INGEN hört av sej till oss…??). Bara hoppas att kamel-nissen som ringde mej fortsätter att trakassera dom, HAHA  Så näe tyvärr, jag kan inte för fem öre rekommendera dom som hyresvärdar…! Allra första dagen blev dom sura för att jag ville ha rabatten på hyran skriven direkt på kontraktet och inte på en post it-lapp, och det verkar som de närmast haft fobi för muntlig kontakt. De har skickat sina jävla lappar om att "ni stör, sluta med det", inte frågat oss om vår version av det hela så vi stod om två frågetecken, "NÅGON matar fåglar", "NÅGON har tagit fel förråd" osv. Och sen nu på slutet; då vi inte kunnat svara i privat mobiltelefon på arbetstid så har vi varit "svåra att få tag i"… Man bör väl inte out-a någon såhär i en blogg, men passa er för en hyresvärd vars namn påminner starkt om ett träd. Jag menar, på ett träd finns ju både LÖV och GRENar…
Näe det var så långt, om man skulle ge sej ut i snön igen då och återvända till slagfältet och köra lite förråd.
Återkommer säkert ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar