Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

måndag 18 januari 2010

Bra möte på af, tillökning boendes i glas-skål och klösträdet har kommit!

Då var jag hemma från arbetsförmedlingen och från stan. Och det gick nog bra, måste jag säga! Handläggaren verkade snäll, men jag kom på att jag träffat henne en gång tidigare. Hon var lika snäll då och vi skulle tillsammans leta på en bra praktikplats till mej och så, men först skulle jag träffa en handläggare som skulle utreda VAD jag egentligen klarar av med tanke på min ledvärk. Och denna stolle borde det ärligt talat vara skottpengar eller nåt på… (Går det under kategorin "hot"?? Tjaa, det är en åsikt i alla fall och åsiktsfrihet har vi ju…!). Han total-snöade in på att jag bara SKULLE ut i vården!! Jag hade då börjat känna av ordentligt att jag inte trivdes i eller orkade med vården just då, jag hade värk, var konstant trött, hade svårt att hålla humöret uppe, jag blev slarvig och orkade inte riktigt med alla tragiska livsöden när mitt eget liv var kaotiskt. Men joo då, jag skulle absolut i vården och "pröva"! ("Pröva" när man utbildat sej och jobbat med det i ca 5 år…). Och när jag sa att "Jag gör vad som helst, går praktik, kurser, utbildningar, men jag vill inte ut i vården för jag trivs inte!!". Och det tolkade han som att jag "vägrade samarbeta" och säkerligen hoppade han över fikat den dagen för att istället snabbast möjligt anmäla mina "samarbetssvårigheter" till a-kassan… När jag ringde min tidigare handläggare (som jag då har nu igen) och frågade hur det kunde få gå till så, så sa hon bara att jag inte var hennes ansvar längre, det var den andre som var min handläggare nu och det han sa gällde… Så i tre månader levde jag på 60% av min a-kassa… Fråga mej inte hur fan jag klarade mej, men det gjorde jag uppenbarligen! Men det var nog ungefär då som det mesta av sparkapitalet försvann och som det knakade till ordentligt i skallen och jag blev sjukskriven… Men vi ska väl hoppas att det går bättre denna gång!  Redan idag ringde hon till ansvarige för det jobbet jag sökte igår och frågade om jag fick komma som praktikant, men se det gick inte! Men det är ju bara att hoppas ändå! Så nu ska vi luska ut vad för praktikplats som kan passa mej, får se vart man hamnar härnäst!
Sen fick jag allt bättra på mitt CV lite, det hon hade var uppdaterat senast 2005… Har ju faktiskt hunnit med en del sen dess, så jag har precis mailat iväg mitt "nya" CV. Så kanske man blir lite mer attraktiv hos arbetsförmedlarna om det kommer in jobb.

Och sen… Jaa, lika bra att säga det rakt ut: Ännu en "djurisk" dröm har gått i uppfyllelse! Jag har "alltid" velat ha ett 6-kantigt akvarium och nu hade de rea på ett sånt i "Djurmagazinet"s annonsblad. Så jag knallade dit och tog reda på lite vad som ingick, vad man behövde mer och så, vad det skulle kosta totalt och det man behövde köpa till var i princip bara "inredning"; grus, växter, fisk, nån "träbit" och sånt. Och sen ett bord att ställa det på, jag litade inte riktigt på möbeln som man kunde köpa till. Man vet ju aldrig med våra små nyfikna katter… Akvariet i sej är det "lock" på så de kommer inte i det på något sätt men i alla fall Hedwig är ju glad i att klättra på allt… Jag tackade för mej och gick till Fredrik för att ha sammanträde, även om jag nog redan bestämt mej . Men som tur var så var han på min linje! Så det dröjde inte länge innan jag ringde ner och bad dem lägga undan ett akvarium… TJOHO, det ska bli så "mysigt" med fiskar!! Tycker det är så himla fint och en så vacker möbel, så det ska bli kul!!

Och på tal om husdjur… Precis innan jag skulle gå ner till stan så ringde det på dörren här. Det är inte ofta det händer så man hoppade till rätt bra. Liksom lagom med Jehovas  eller Hyresgästföreningen eller nåt tjugo minuter innan man har möte på arbetsförmedlingen… Men det var en granne på våningen över. Jag kan säga att jag hann tänka ganska mycket. Med sej hade han en budkille. Samtidigt som en annan kille var i full färd med att skura trapphuset, har nog aldrig varit så mycket folk där förut  Han väntade på paket och Schenker hade kommit med ett paket med hans namn på fraktsedeln, men "nån kattgrej" var fasen inte vad han beställt…!  Så han undrade om det var mitt paket. Jag fattar inte hur de har lyckats men då vi båda heter samma i efternamn så har de väl rört ihop det där nånstans. Kollade man ordentligt så stod mitt namn och min adress på själva paketet. Så med andra ord så har vi fått vårt klösträd nu!!  Oj vad fint det kommer bli i vår nya lägenhet med alla nya fina prylar, jag riktigt längtar!! Ska bara få ner all skit här först…

Och snart kommer Fredrik hem och det blir stuvade makaroner och falukorv. Fan, idag känns livet riktigt bra faktiskt, så man undrar vad som ska förstöra det…! Det är ju så man skäms, det är första tanken… "Näe nu känns det för bra, så ska det inte vara, vad är haken?? Men man får väl rida på vågen ett tag i alla fall…! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar