Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

onsdag 27 januari 2010

Packat förråd, kört i snö och ätit tunnbrödrulle

Då var förrådet rensat! Eller jaa, NÄSTAN rensat. En tv-kartong och en hög lampa står kvar. De gick inte in sista vändan och det kändes dumt att utmana ödet och snön en gång till bara för att hämta det där. För snöat har det gjort i princip hela dagen! Och riktigt stora snöflingor! Och det har lagt sej ordentligt! Vi åkte och hämtade grejer i förrådet, åkte hem och ställde in det i nya förrådet, sen åkte vi för att hämta resten av grejerna. Kan ha tagit högst 30 minuter men den gången gick det fasen inte att korsa Storgatan! Vågade inte chansa, lite dumt att köra fast i snön och bli stående på tvären på genomfarten. Så fick vända lite längre fram, svänga ner på gården och packa in resten. Så som sagt, det kändes dumt att åka ännu en gång, i ännu mera snö…! Men jäklar vilka bra vinterdäck jag har nu!! Man hör hur folk slirar runt ‘en, men inget sånt, det har fäst perfekt! Sen är det klart att det kändes att man åkte i nästan 3 dm snö, men konstigt vore det ju annars…!
Så istället åkte vi ner till stan och "Peckas" och handlade tunnbrödrulle. Det var vi värda! 
Jag har inte så mycket mer att skriva ikväll, men jag har tagit lite bilder!
Snö
Bakgården på Storgatan som för oss snart är ett minne blott…! 
Packa förråd
Det går in mer än vad man kan tro i en sån liten pärla! Konstigt att inte kärring-fan kom och slog igen porten för oss idag också…! Då hade pissajava-kvasten kommit till användning på flera sätt än bara som "baklucke-hållare".
Snöigt träd
Ett träd på gården som såg häftigt ut mitt bland all snö
Snötäckt Motala
Ett snötäckt Motala

Sen hittade jag även den här bilden:
Semla!
Tyvärr så har jag inte fått någon idag, men däremot igår! Skulle lagt in bilden då men det blev inte av så den kommer nu istället!

Nu är det läggdags! Får väl se om porten går att skjuta upp imorrn eller om vi är helt insnöade…! 

2 kommentarer:

  1. Åh så gott det där såg ut…..mums!!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Härliga vinterbilder! Men det var inte snällt av dig att läggga ut bilden på semlan, nu blev jag ju himla sugen på semla . Jag, får hänvisa till dig när jag köper mig en idag. Må gott!

    SvaraRadera