Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

torsdag 7 januari 2010

Snöplog innan tuppen ens vaknat, från ena pinan till den andra, lite bättre i munnen, mera flytt-ångest och ny hobby

I morse vid 7-tiden kunde fasen i mej ett mord ha begåtts på Storgatan… Svårt att sova i natt, som vanligt, och så blir jag väckt tidigt av ett jädra liv, och då menar jag verkligen ett JÄDRA liv…! Nån jävla ap-föda ansåg att det var en ypperlig tidpunkt att köra snöplog på vår bakgård då. Och det skrapade och dånade, och sen så luktade det hemskt! En blandning av bränt och diesel. Och innan jag vaknade så pass att jag visste vad det var, jag trodde ju att huset brakade ihop eller nåt! Enda fördelen var väl att jag var hyffsat pigg kl 8 när jag skulle upp och duscha och sen knalla ner till Harmoni för att lugga benen… Om man ska se något positivt i det hela.
Efter en stunds pina så var det bara att gå ut i kylan igen och vidare till nästa pina;arbetsförmedlingen. Och de i kundtjänsten är ju ständigt så allvetande… Men den jag träffade fixade faktiskt lite idag, hon ringde en handläggare och såg till så han ringde upp mej. Det enda var att jag sa att jag börjar jobba kl 14 och fick till svar "Jaa men nu vet du ju att han ska ringa så då kan du ju se till att vara tillgänglig!". Jomen visst, säg det till Lekias kunder… "Ursäkta, jag kan inte ta betalt av dej just nu för min mobiltelefon ringer…!". Som tur var så ringde han precis innan jag skulle gå hemifrån. Och han körde med lapp-tricket: "Jag skriver en lapp om att du har funderingar och lägger på din tillfälliga handläggares bord, så ringer han upp dej! Men OM du inte har hört något så……bla bla"… Därmed ungefär sagt vad jag har att vänta mej va…?
Munnen är faktiskt bättre idag, så förhoppningsvis går det tillbaka! Visst gör det ont, men det är mest….irriterat, eller hur man ska säga. Är ju stel i käken så jag knappt kan öppna munnen, sen går värken och det stela upp i örat och ner i halsen. Men jag har inte behövt ta värktabletter idag i alla fall! Så jag hoppas hoppas hoppas att det ska gå över!!  Och som om det inte vore nog så har jag fått munsår också… Kommer i regel som ett brev på posten när det blir kallt! Så lite småsliten är man allt… Sen får man ju inte i sej störande mycket mat heller när det är så här. En kopp te har det blivit. Men aldrig förr så fantiserar man ju om allt man ska äta när man väl kan igen! "Med eller utan"-baguette, choklad, Big Mac, spaghetti, Skogaholms-limpa med ost
Och där utöver allt annat… Flytt-packa..? Javisst, det blir nog jättebra med det…! Imorrn skulle jag få låna några lådor till i alla fall, så kanske man kan packa hela TRE böcker till… Mycket mer går det ju inte att packa i en sån där jädra kartong utan att den går sönder *suck* Kan ju inte direkt påstå att det går framåt… Nu flyttar jag ALDRIG mer, den saken är klar…!! Sen är det bara att hoppas att det blir bättre ordning från början i nya lägenheten än vad det blev här, och det känns som det är rätt hopplöst…  Jag tackar ödmjukast för alla uppmuntrande ord, men just nu är det tungt…! För det första så är jag så långt ifrån organiserings-människa som det bara går och sen så har jag svårt att göra tråkiga saker ÅT nån annan. Hade jag vetat att Fredrik skulle vara hemma lika lite den här flytten som förra så hade jag ALDRIG tagit ny lägenhet. Fast nu är det ju inte hans fel att företaget han jobbar för består av ett gäng rövar som inte tänker på mer än…. …jaa vad tänker de på egentligen…??…att SÄLJA så mycket som möjligt, men skit i hur personalen mår och har det, för all del…! Jag som praktikant blir fasen bättre omhändertagen än vad de blir där!
Sen har jag fått en ny hobby… Jag har upptäckt eBay. Och tyska versionen såklart  Jädrar vilka fynd man skulle kunna göra där!! Hedwig och Sune har fördärvat delar av sitt klösträd så vi har pratat om att försöka hitta reservdelar till det. Men där skulle man kunna hitta ett helt nytt "större" träd och fasen även få det till Sverige för några hundralappar mer än vad reservdelarna skulle kosta. Om det ens finns några att hitta… Men där gäller det verkligen att man sitter och vaktar, det är fråga om sekunder när man budar! Och än så länge så har jag inte lyckats, men det kommer förhoppningsvis  Och kunskap i det tyska språket får man på köpet… Kratzbaum, det är klösträd det! 
Nähe, lägga sej och titta på Michael Jackson-konserten på SVT1. Lär somna ganska snabbt, bara hoppas att inget ål-rens får för sej att köra snöplog imorrn vid en okristligt tidig tidpunkt…!

Just det, nu har jag bytt ut jul-musiken på framsidan, kände att det var dags  Men spelaren kan vara lite kärv har jag märkt, så om musiken inte går igång så testa att ladda om sidan! Eller njut av tystnaden, det är valfritt!  Musiken kanske känns udda, men det är faktiskt några av mina favoritlåtar…!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar