Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

söndag 3 januari 2010

En promenad i vinternatten

Då har vi redan hunnit med årets galenskap då…
Efter en väldigt seg dag så lagade Fredrik spaghetti och köttfärssås, vi åt räkor och drack vin, kollade på film, förberedde vi för läggdags. DÅ såg vi att det snöade ute… Kom på att vi kanske borde ta vara på snön så strax efter midnatt fick vi för oss att gå en promenad. I all hast fick jag med mig kameran och knäppte som en galning. Vi såg Motalas stolthet -radiomasterna- på håll och kom på att vi (jag) ville ha bättre bilder på dom! Så hem och på med långkallingar, mössa, vantar, halsduk och vinterskor (okej, en liten flaska drickbart också…) och så gav vi oss ut. På vägen passerade vi kyrkogården och minneslunden. Medan Fredrik tände ljus så passade jag på att ta ett litet snack med morfar-gubben. Har ju aldrig riktigt blivit av, man åker ju inte dit rent spontant och när vi var där på All helgona så var det ju fasen nästan kö in till minneslunden, men nu var vi ensamma där. Jag sa väl lite att ”Jaa, hej gubbe! Jag vet att jag har varit slarvig, men han som springer runt här med en tändare och letar efter ljus att stjäla och tända för dej, det är Fredrik, min sambo och livskamrat. Honom skulle du träffat, ni hade kommit bra överens!”. Och ungefär som jag trott så satte känslorna igång… Men det var mest skönt faktiskt.
Sen hittade vi radiomasterna efter en tur i skogen, sen gick vi hemåt igen. Jag passade på att testa nya kameran ordentligt, fick nog med de flesta funktioner. ISO-….heter funktionen??…var perfekt att testa mitt i natten när det var snö. Så här kommer ”lite” bilder från vårt äventyr:
Blinkande balkong
Vår färgsprakande balkong!
Jag ser det snöar...
Snö, snö…!
Sandra Love you ♥
Jag, och sen kom Fredrik med på ett hörn ♥♥♥
Spontan frys
Provisoriskt men ack så effektivt kylskåp…!
Spök-träd Lek med kameranMera spö-träd
Här testar jag ISO-värdet…! Första bilden är ju bara för cool!!
Älsklingen Sandra & cider
Jag och älsklingen igen!
Hej mitt vinterland...!
Vintergatan..??
Helan och Halvans skugga Snö på häck
Skuggor och snö på busken
Spruckna byxor Snövallen som orsakade spruckna byxorna
Fredriks brallor sprack och snövallen var orsaken…!
Måste knyta skorna också....
Måste knyta skorna också…!
Motala by night
Motala i snötäcke
Snöööö
Hmm, ”Blair witch project”…??
änder ett ljus för morfar ♥
Fredrik tänder ett ljus för morfar ♥
Radiomasten Tydligare radiomast
Radiomasterna!
Fredrik, Radiomuséet och radiomasten Vintergatan..??
Fredrik och ena radiomasten och sen vintergata igen
Vagel i ögat och besök på körgårn Fredrik spelar in skräckfilm..??
Jag och älsklingen!
ISO?? ISO??
ISO??
Testar ISO-värdet på ett träd!
Vintergatan igen??
Och vintergata igen…!
Snö på bänken
Snö på en parkbänk
Fredrik Jag gör änglar??
Tro det eller ej, men jag och älsklingen…!
ISO igen?? Och ISO??
Sepia?? Svartvit
Här leker jag med olika inställningar
Fredrik är svartvit
Älsklingen i svartvitt ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar