Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

fredag 8 januari 2010

Väckt av myndigheterna, strul med det mesta, fått lite kartonger och vaktar klösträd på eBay

Då kom man upp skapligt idag ändå. Strax innan 10 ringde de faktiskt från arbetsförmedlingen…! Och han är ju faktiskt rätt skön den här karln, han "erkänner" att ingen egentligen har koll på något, de får regler att rätta sej efter, sen är det upp till var och en att "tolka" reglerna, så ofta blir det att alla jobbar och säger olika. Men hur som helst så kom vi inte fram till om jag är utförsäkrad från försäkringskassan eller inte. Jag var stensäker på att jag fått papper därifrån om det (vilka jag även hittade när jag letade lite), medan han pratat med någon där som sa att det inte alls stämmer. Så jag ringde till min kontakt på FK, och hon sa att jag egentligen inte borde fått de där papprena, jag är inte sjukskriven då jag haft praktik och aktivitetsstöd, så än har jag några sjukdagar kvar att ta ut… De vet verkligen vad de har med för folk att göra… JAG är känslig och härsar upp mej för minsta lilla, men det finns garanterat de som är värre! Man tycker inte att såna "misstag" bör ske då… Så jag ringde tillbaka till AF och vi var väl ganska överens om att det inte riktigt gått till på optimalt sätt. Under tiden hade han ringt min handledare på Lekia och frågat om jag fick vara kvar där en stund till, men det kommer ju elever från skolorna som ska ut nu, så jag visste redan att jag inte kunde få förlängt. Men jag fick nästa vecka också i alla fall, så jag slipper sluta på en måndag. Så nästa måndag är det bara att inställa sej på arbetsförmedlingen och se vart det bär hän…
Okej att det finns riktigt korkade stollar inom myndigheterna, men hur som helst så är det faktiskt inget större fel på människorna som jag haft med att göra nu. Sabina på AF var min kontaktperson när jag gick på Lan FK och det slutade i maj förra året, så vi har egentligen inget med varandra att göra längre. Stefan är bara min handläggare på AF så länge, men idag låg han verkligen i och ringde och försökte hjälpa mej. Det blir så tydligt att det ofta inte alls är folket i sej som det är fel på, utan hela systemet! Sen finns det absolut stolpskott inom alla enheter, det är jag den första att skriva under på…!
Det är hur som helst skönt att ha fått lite klarhet i vad som händer härnäst! Och så kom jag ju upp skapligt på morgonen också…! 
Mor och far var uppe en sväng och hade fått tag i några flyttkartonger, så det blir att sätta igång med det på allvar också. Nu sitter jag och passar på ett klösträd på eBay, får se om jag har någon tur idag. Igår lade jag bud någon sekund för sent så auktionen hann gå ut  Men det är alltså såna marginaler man har att spela på där. Får hoppas det går bättre idag! Vore skönt med ett nytt träd till flytten så vi slipper släpa på det gamla, montera ner och montera upp, om vi ändå inte ska ha det sen.
Och kl 14 börjar jag jobba. Det är helt klart lugnare nu än för några veckor sen, mer behagligt tempo, även om det absolut hade sin charm att stå i värsta julrusningen Blir inte skoj alls att sluta, nu har jag ju kommit in jättebra i rutinerna och så, och det är ju absolut inte min grej att komma till ett helt nytt okänt ställe och börja om igen  Men det får väl gå det också, nån gång borde man väl lyckas med att få tag i något…!
Ska försöka få trädet nu och sen klä på mej och ge mej ut i kylan. Ikväll ska vi till mor och far, de ska ut på Östersjön och slira så vi ska vara hus- och djurvakt 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar