Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

onsdag 20 januari 2010

Morgon”pigg” och funderingar på hur man ska rösta i nästa val…

Trodde jag skulle kunna sova skapligt i natt, men icke! Har sovit stötvis, nån timme då och då. Nu gav jag upp, ska ändå upp om ca 15 minuter. Somnar jag nu så lär jag knappt komma upp. Ska till universitetssjukhuset med M, förhoppningsvis ska hon äntligen få bort sitt gips!! 

Gårdagen då… I måndags ringde ju en nisse och ville titta på vår lägenhet. Någonstans så uppfattade jag att han skulle komma på tisdagen, alltså igår, mellan 11 och 12. Så igår blev jag väckt av telefonen strax innan 10 av den här juvelen som då irrar runt i stan till fots, är på väg till mej, men hittar inte. Jag fick ju ap-bråttom upp för att klä på mej och fixa till mej lite. Utdrag ur samtalet:
….
"Jag hittar inte!! Jag hittar nr 12, men inte nr 11!"
”Men vart är du då…?? Storgatan 12 vette fasen om den ens finns. Inte här i alla fall. 9, 11, 13 och 15 ligger här”
”Jag är vid bion!”
”Jaha, men då är du fel, då är du ju på Drottninggatan!”
”Drottninggatan?? Oj, jag trodde jag skulle till Storgatan!”
”Jaa, du ska till Storgatan, men du är på Drottninggatan nu. Du måste över vägen!”
”VA??? Över vägen??”
”Jaa, över vägen”
”Norra skolan??”
”Vaddå Norra skolan??”
”Jaa, Norra skolan??”
”Jaa Norra skolan ligger mittemot här”
”Mitt emot??”
”Jaa, mitt emot. Men Zederslundsskolan ligger här precis bredvid vårt hus. Mitt emot Norra skolan”
”VA??”
”Jaa, gå till Zederslundsskolan”
”Jag hittar inte! Är du bovärd??”
”Näe jag är inte bovärd, jag bor ju här nu”
”Jaha, vart bor du då??”
”Jamen jag bor ju på Storgatan 11”
”VA?? Jag trodde den lägenheten var ledig!!”
”Jaa, jag ska flytta härifrån nästa helg”
”Storgatan 11 alltså?? Norra skolan??”
”Du… Ta och gör såhär: Ring hyresvärden, du ska få numret”
”VA??”
”Jaa, ring dom istället, jag kan tyvärr inte hjälpa dej! Numret är *123456*”
”Ahh, okej!”
*klick*
Jaa… Sen orkade jag inte lägga in alla "Jag förstår inte!" och alla gånger jag fick upprepa mej… Alltså, jag lovar på allvar att inte bli arg; men den som drev med mej får ju gärna träda fram, för det var jäkligt skickligt gjort!! Jag gick på det stenhårt! För snälla, säg att det inte var sant!! Jag blir på allvar orolig för mänskligheten…! Går såna där verkligen runt lösa utan någon form av övervakning??
Hur som helst så satt jag här sen, skitnervös för vad jag skulle göra om den här gulle-gubben ringde igen, eller *ve och fasa* om han kom och plingade på…!! Jag hade väl i princip bestämt mej att om han ringer på så öppnar jag inte dörren, om han ringer så svarar jag, sen slänger jag mej på telefonen, alternativt piper ner till hyresvärden fort som röven och säger att de fan ska komma hit, jag tänker inte ta emot den där ensam!! Hade t.o.m planer på att be grannen komma ner en sväng, såg att hon var på Facebook…
Men som tur var så hörde han inte av sej igen. Strax efter 12 åkte jag iväg och hämtade Elliot och så åkte vi till Marie för att fika och klippa klor! Men fy fasen, jag var riktigt rädd där ett tag!!

Fikan hos Marie var som vanligt trevlig, vi hann beta av riktigt mycket igår!  Tur att hon slänger ut mej innan det är fullkomligt natt, hihi! Sen var det handboll på tv och så läggdags.

Nähe, ska väl göra mej i ordning och åka iväg. Gissar att jag får leta fram bilen under en del snö…

1 kommentar:

  1. Det är alltid trevligt att ha dig på besök och tack som tusan för idag!!!
    Kram Marie

    SvaraRadera