Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

torsdag 14 januari 2010

Sovit för många timmar, sista dagarna på Lekia, jobbig period nu

Blev en väldigt tidig kväll igår. Var så trött och slut och hade skallen full, och nu när tänderna mår bättre så fick jag givetvis ont i halsen istället… Liksom bryt ut nåt då istället, så det kan fixas och sen få vara bra!!  Orkar inte gå och små-hatta med en massa "trams". Så 21.30 tror jag nästan att jag sov. För att vakna och se slutet av "Navy CIS"… Sen tog det ett tag innan jag kunde somna om, men till slut så.
Vaknade 11.30 nu, så nu har jag väl sovit ikapp lite i alla fall. Närapå sovit för mycket istället, har huvudvärk och är seg. Men halsen mår bättre i alla fall 
Ska knalla ner till stan lite skapligt, har ett paket att hämta ut på Pressbyrån innan jag börjar jobba. Pina colada-ljus från Tradera  Sen fick jag mail om att de i Tyskland fått mina pengar så nu ska det inte dröja många dagar innan vi får klösträdet. Längtar tills det är uppackat och ihopsatt, för det innebär att vi är färdigflyttade in i nya lägenheten…  Men vägen dit är lång, och tiden ganska knapp… Har fått ihop lite kartonger nu i alla fall, fick en hel del leveranser till jobbet, precis lagom 
Och imorrn knallar jag in på Lekia för antagligen sista gången som "anställd". Känns inte ett dugg kul, men det visste jag ju från början. Blir alltid förvånad över hur snabbt tiden går, jag började ju där i mitten av oktober och nu är det januari… Det är fasen sommar snart!  Näe undra vad det blir härnäst, ska ju till arbetsförmedlingen på måndag och skriva in mej igen. Det verkar ju som de inte är helt omöjliga med praktik i alla fall, för det är verkligen min chans till att få jobbet. Att skicka in ett papper och vänta på att nån ska nappa, det är så löjligt så det finns inte… Måste få chansen att komma ut och visa att jag kan jobba, precis lika bra som vem som helst annars! Men orka börja om igen då, vart man ska vara den här gången, ringa runt och höra sej för, och (förhoppningsvis) börja på ett nytt ställe, med nytt folk, nya rutiner…
Näe det är segt nu. Inget att göra, jobbig flytt, lite personliga problem som jag inte riktigt vet hur jag ska handskas med. Men som sagt, med den här farten så är det ju sommar snart och vem vet hur livet ser ut då…! 
Ska hoppa i lite kläder nu och bege mej ner mot stan. Det är lite behagligare luft ute nu, bara -5 istället för -15. Vår breddgrad är inte gjord för såna temperaturer, det blir ju så rått så man kan frysa ihjäl bara för det. Minns i Sälen då det var -10-15, det var mycket torrare luft, var mycket "skönare"!

1 kommentar:

  1. Hej tjejen!! skönt att det är bättre med tänderna, synd bara att halsen ska börja göra ont….
    Ses på tisdag!!
    Kram

    SvaraRadera