Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

torsdag 21 januari 2010

Imorrn går första lasset, kartong-fobi, dregel-katt och första akvarieprylen inhandlad

Nu rör jag inte en flyttkartong till förrän imorrn bitti när vi fått nycklarna och kan flytta dem till nya lägenheten så det blir lite plats här!! Vill bara blir klar nu, allt är jobbigt. Ingen plats att göra av grejer, ingen ork eller lust att planera, allt blir bara nerhävt nånstans så det kommer inte att bli kul att försöka få ordning på’t sen… Och kartonger… Jag verkligen HATAR kartonger!! De är fula, tunga ("Men packa dom inte tungt då!!". Hmm, tyvärr har jag inte tillräckligt med kartonger för att kunna packa typ två böcker och en lampa i varje…), de går sönder och är allmänt i vägen precis överallt! Näe fy för fasen! Och konstant folkilsken är man, jag orkar verkligen inte med sånt här!! Vill bara få väck allt, skura av här, stoppa upp nycklarna i baken på nån nere på kontoret, lägga lite mjältbrand i ett kuvert och stoppa i grannens brevlåda och sen bra DRA HÄRIFRÅN för att aldrig mer återvända..! Inreda nya lägenheten, få ordning där, få upp möbler, få upp tavlor, få upp akvariet, nya klösträdet, stoppa undan allt som inte får plats i en k*rt**g och stoppa ner den i källarförrådet och sen bara leva, mysa och må väl i alla mina dagar! Om ca två veckor är vi nog där, hoppas jag…
Har fortsatt att packa idag. Badrummet, några skåp, det sista i hyllan, lite i köket. Jag tänkte rensa skåpet under diskbänken, men jag plockade ut några krukor och beslutade sen att den som slängt snus i papperskorgen där under i ca 1,5 års tid får äran att städa där… Man kan ju spy för mindre!! Nu sitter jag och vilar nerverna och bara tar det allmänt lugnt. Laddar batterierna, det lär behövas…!
Här hjälper Hedwig till på sitt egna lilla vis… Tror hon gillar katt-mynta…! 
När jag sen skulle packa ner asken så var den helt dyngsur. Dregel-Maja!! (Är det möjligtvis husse som försöker göra smygreklam i övre högra hörnet..?? )

Och sen fick jag min namnsdagspresent!  Titta, så fin:
Akvarie-dekoration
Sänkt från 169:- till 98:-, det tycker jag var fullt överkomligt!! Första akvarieprylen inhandlad, vilken slump att det blev ett flygplan…  På måndag ska jag hämta akvariet och växter, förhoppningsvis åka till Ikea och handla en bänk att ställa det på, fylla i vatten och inreda på kvällen, låta det stå några dagar och sen handla fiskisar i slutet av veckan. Hoppas akvariefiskar inte behöver stamtavla och vaccineras en gång om året…??

På tal om vaccin, Hedwig måste ju vaccineras snart! Hon fick ju tavlan på svansen lagom till sin 1-årsdag och då ville inte veterinären vaccinera henne då hon fick antibiotika och så, sen så har det inte blivit av. Men nu ska Sune och Robban bli av med dingelidongerna så då får Hedwig följa med och få ett stick i pä……i skinnet 

Näe det är väl bara dusch och läggdags kvar på schemat nu. Sitter fasen och gäspar här…!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar