Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

onsdag 20 januari 2010

Packa, ruttet klösträd?, universitetssjukhuset, min lampett har kommit och tänkbar namnsdagspresent…

Ikväll vore det väl fan om man inte ska somna i alla fall…!! Nu är jag trött så jag knappt vet vad jag heter. Har packat lite igen. Man får ta lite i taget så man inte blir alltför hysterisk på’t. Men nu har jag i alla fall tagit ner vårt gamla klösträd så nu syns det att det hänt lite. Men vilken tur att jag fick för mej att köpa ett nytt för SATAN vad dant det var!! Har ju inte riktigt tänkt på det när det bara stått, men när jag började skruva isär det. Det luktade ju t.o.m illa om det. Gammalt damm blandat med…..skit eller nåt. Unket. Känner i luftvägarna och i huvudet att det där inte var riktigt hälsosamt. Så som sagt, tur att vi har ett nytt att montera upp, det där hade fasen inte gått att använda! "Rullarna" ska jag spara, kan vara bra att ha som reservdelar, men allt annat; lådan, plattorna osv, det är bara att hiva dom.

Som ni märkte så var jag uppe med tuppen idag. Åkte till Borensberg, hämtade Marie. Jaa, hann t.o.m med en halv kopp te innan vi drog vidare till Linköping och sjukhuset  Man glömmer från gång till gång hur stort det verkligen är därinne! Och det var allt lite nostalgiskt att återse Hand- och Plastikkliniken, har ju haft mina ärenden dit. Och jag kan säga att dagens två bästa "kommentarer" kom med bara några minuters mellanrum… Först ut var när en sköterska gick in med Marie i ett rum och sen hojtar ut i korridoren: "KARIN!! Kan du hjälpa mej att såga här?!?". Men min humor så hann rätt många bilder spelas upp i skallen på vad som egentligen försiggick därinne…  Dock var det bara gipset som försvann. Och sen nästa… Det är i och för sej ingen kommentar och det är ju faktiskt mest tragiskt men ändå. I brist på annan sysselsättning så sitter man ju och tittar runt i väntrummet, kollar på folk, läser på anslag etc. På anslagstavlan hängde en lapp om "Suicidprevention"-föreläsning. Alltså om självmord, och främst då hur man undviker det såklart. (Till att börja med så var föreläsningen i oktober -09…) Men på en av punkterna stod det "Vårdplan och bemötande av patienter, anhöriga och personal efter fullbordat suicid". Suicid innebär som sagt självmord. Ett "fullbordat självmord"… Alltså är det så värst mycket patient kvar att göra vårdplan för och att bemöta…??  Jag vet inte, tyckte inte det lät så vidare genomtänkt formulerat…
Hur som helst, Marie blev av med sitt gips, vi var runt på lite olika mottagningar och sen åkte vi hem. Till Motala och gjorde lite ärenden på stan. Åt lunch bl.a. Sen skjutsade jag hem henne till Borensberg igen. En väldigt trevlig dag, man har ju aldrig tråkigt med den tösen! 
Jag åkte till Maxi för att hämta ut paket, och det var min efterlängtade lampett! Och vad säger ni, är den inte hur tjusig som helst!!
Savannah-lampett
Och här är hela "Savannah"-serien som jag faktiskt är ganska stolt över:
Savannah-serie

Imorrn ska jag ta sovmorgon, sen blir det väl att packa vidare. Ska nog inte ut och leka i snön… Idag har det snöat i princip hela dagen. Kommer bara vara jätteblaskigt och skvätta fint när vi ska flytta på lördag…!  MEN vad jag bara vill hämta nyckeln nu och börja bära så det kan bli klart nån gång!! Vill ju hämta och få ordning på vårt nya akvarium också! Såg en så söt pryl i Djurmagazinet’s annons-blad; en sån akvariedekoration i form av ett flygplan. Såg t.o.m ut att vara JAS 39… Sandris blir ju kär!!  Så MAMMA och PAPPA, det vill jag ha när jag har namnsdag!!!  (Men snabba på, erbjudandet gällde bara till 31/1 ). Sen har jag ju även snäckorna nånstans som jag plockade när jag var på Dominikanska Republiken, ska allt ta och skrubba av några såna och ha i också! Var på Arken idag när jag ändå var på Maxi och tittade lite på fiskar. Finns ju hur mycket kul som helst, blir inte lätt att välja..!! Sen är inte hanen och jag helt överens heller om vad vi ska ha för nåt. Men bara som en parentes så är det ju faktiskt då undertecknad som betalar för kalaset *hrmm hrmm

Näe ska fortsätta se handbollen nu, idag kan vi väl hoppas på en seger…?

1 kommentar:

  1. Man har aldrig tråkigt med dig heller!!!
    Kram kram

    SvaraRadera