Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

onsdag 7 april 2010

SNART är DIF i final, uppklädd Hedwig, första dagen på praktiken och stressig dag idag

Då var man lite mysigt lycklig då…! Fy fan vad spännande hockey kan vara ibland! Det började som ett skämt mellan mej och Fredrik, men till slut hade jag letat på DIF-tröjan som jag köpte till Elliot när han var valp, och tvingade på Hedwig. Vad tycks, är de inte fina?? :D




Det tyckte dock inte Hedwig själv så hon slapp den ganska snart… Imorrn går DIF till FINAL!!!

Annars då… Inget bloggande igår, var trött på kvällen. Kunde givetvis inte sova ändå sen, men men… Första dagen på praktiken gick bra, men det känns ju att jag bara haft syslöjd innan… Ser knappt skillnad på en spik och en skruv ju. (Pappa och Fredrik; ni håller enbart käften..!!) Men jag fick sätta upphängningskrokar i vad som kändes som ungefär 400 par trädgårdshandskar och sen fick jag inventera skruvmejslar. ”Vet du skillnaden på olika mejslar?” frågade Karin. ”Japp, enkelt, spårmejsel och stjärnmejsel!”. Trodde jag ja… Fanns väl ungefär 30 sorter till… Men på 8 veckor ska jag väl kunna snappa upp lite i alla fall, när jag började på Wallride visste jag ju inget om kullager, truckar, griptape och glasfiber-brädor…! :) Det ska bli kul att komma igång igen! Och det verkar vara riktigt bra folk som jobbar där, halv-galna och högt till tak, så det kan nog passa mej! :)

Idag var jag dock ledig, går 5 timmar varje dag och har onsdagarna fria. Idag hade jag att göra ändå… 12-13 var det bassängträning, fick stressa som ett as i duschen och halvspringa ner till stan för 13.30 var det möte på arbetsförmedlingen. Min nya handläggare, eller SIUS-konsulent om man så vill, Uno. Och han verkar helt okej, inspirerande, peppande, verkar vilja hjälpa till. Det finns ju uppenbarligen vettigt folk på af, varför gömmer de sej bakom alla missanpassade besserwissrar??

Sen var det bara att ila upp till sjukan för andra gången idag, kl 15 hade jag möte hos Joakim. Trodde jag. Då receptionen hade lunchstängt när jag badade så tänkte jag betala badet nu, men då fanns det inte i datasystemet att LSS bokat bassängen  och de kunde ju inte gärna ta betalt för något som inte fanns. Däremot så fick jag betala för besöket hos Joakim så nu är jag faktiskt uppe i högkostnadskort. Det känns smidigt, man kan komma och gå som man vill :) Hur som helst så var jag i tid enligt klockan i receptionen, men uppe på mottagningen så var klockan 15.02 och ordningssamma jag fick lite lätt panik… Och inte blev det bättre när Joakim aldrig dök upp. Strax innan 15.30 så hämtade han mej. Jag hade visst tagit fel på tiden (Fast när jag kom hem så såg jag att det faktiskt stod 15.00 på min lapp…). Hade ett rätt bra samtal idag, gick igenom det mesta :) Får se om jag blev något klokare!

På hemvägen gick jag förbi solariet, det är för jädra gött! Låg där i 20 minuter så nu ser man ut som ett stoppljus ungefär :) Men skönt är det! Sen hem och vad som hänt sen dess har nog ingen missat :) En cider och hockey. Imorrn är det jobb och kl 9 ska jag åka så nu blir det strax läggdags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar