Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

torsdag 29 april 2010

Nytt jobb och pepsi i brist på legitimation

Då har man jobb då…! Eller än är ju inget påskrivet eller så, och jag börjar med lite praktik som introduktion och funkar det så kör vi…! Så det är väl bara att hoppas på det bästa! :) Jag slits lite mellan hopp och förtvivlan här, men om man kunde lära sej att ta en sak i taget, vad bra det skulle vara! Klockan noll-nio-noll-noll på måndag ska jag infinna mej på Kalvestad gård och prova ut blåställ och träskor, haha :) Bildbevis kommer ICKE att finnas! Det ska nog bli suveränt, hoppas jag!

Så lite hastigt och lustigt så går jag min sista dag på Würth imorrn. Det känns faktiskt moloket, har börjat trivas riktigt bra där! Himla bra och trevligt folk, perfekta arbetstider och jag börjar ju t.o.m att hitta i butiken nu! :) Men jag får väl hälsa på dom nån gång och se om de minns mej…!

Sen har även Fredrik haft vissa framgångar på sitt jobb idag så vi knallade ner till Balkan och käkade. Lövbiff med pommes, INTE äckligt nånstans! Sen ville jag ha en liten päroncider till det, men helt plötsligt hade de blivit riktigt petiga och skulle se legitimation och jag hade ju inte plånboken med mej, kändes sådär att släpa med den när jag har 34,90:- kvar den här månaden, så jag fick ingen cider…



Men det fick duga det med! Och nu var ju faktiskt inte ”brottet” att jag skulle vara under 18, utan att jag helt enkelt inte kunde legitimera mej. Så visst, det var helt rätt…! Men jag har fasen aldrig varit med om det förut! Men nu hemma fick jag ett litet glas vin i alla fall…!

Och trött är jag, praktiken har verkligen fått mej att vända rätt på dygnet! Får väl se nu i hönshuset när jag visst ska börja 8 på mornarna… Tur att det finns ett par tuppar där som kan kuckeliku-a igång mej för jag lär inte göra det själv! :)

Så jaa, det var väl dagen det…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar