Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

onsdag 14 april 2010

Bra film, jobb, handlat barnskor och tvättat

Har blivit lite lat med bloggandet, känner jag…! Har inte så mycket att skriva och hur intressant är det att läsa att jag gick upp, åt middag, kollade på tv och gick och la mej…??

Hur som helst så måste jag säga att bion vi såg var riktigt bra!! ”Shutter island”. Helt klart väldigt speciell men som psykfall så är jag ju rätt intresserad av gamla vårdinrättningar, hur man behandlade psykiskt sjuka ”förr” och så. Se den så lovar jag att ni aldrig mer kommer säga ”Men skärp till dej och ryck upp dej!!” till någon som inte mår bra. Alla lever vi i våra egna ”riktiga” verkligheter. Och sen ruttnar ju inte hornhinnorna av att se Leonardo diCaprio heller… :)

Igår var det jobb som vanligt, jag inventerade precis hela dagen. Och jag kan nog några fler verktyg nu än när jag började så nåt ger det nog..! :) Efter jobbet svängde jag förbi ”Djurkompaniet” och köpte katt- och hundmat. Gjorde inget speciellt när jag kom hem. Tänkte åka till Råssnäs och springa (har planerat det i flera dagar nu…!) men så kom Fredrik hem och det blev att åka och handla istället. Köpte skor faktiskt, lite tunnare än alla gympaskor jag har nu :) Och det är helt sjukt, måste ju vara fel på Maxi’s sortiment, visst att jag brukar få gå på barnavdelningen, men storlek 33!!!??! Skulle jag gå in på ett dagis så skulle ju för faen mina pjucks komma bort bland alla andra…!! Sen hem och äta middag, kolla på tv, försöka bli kompis med mobilen och sen sova. Mobilen jaa… Ett tag var jag inne på att byta ut den, men sedan mitt tekniska snille till karl fixat lite så trivs jag mycket bättre med den! Bl.a. så fixade han till en riktigt bra mediaspelare där jag kan lägga in låtar precis som jag vill ha dom. Som det var innan så låg allt som hade med ljud att göra i en enda röra och skulle man skapa en låtlista så fick man gå igenom alla ringsignaler, sms-ljud, andra ljud, två ljudböcker osv för att hitta de låtar man ville ha. Inget smidigt nånstans…! Nu är det mycket bättre! Och i natt byter jag abonnemang. Men jag tänker INTE tala om vad jag byter till, det är pinsamt! :) Typ bara fjortisar och gamla tanter som har det :)

Idag var det dags att vaxa ben igen. Tycker aldrig man vänjer sej vid det där, känns som hela skinnet lossnar. Men det är det fasen värt, slippa hålla på med hyvel och sånt. Sen gick jag hem och packade badkläderna och gick till bassängträningen. Johan, vår sjukgymnast, tycker jag har taskig balans och det är ju jag den första att hålla med om :) Så nu fick jag ett par övningar att göra. Både för att kolla HUR dålig balans jag har och för att stärka musklerna. Sedan gick jag och solade. Slumrade till en stund, jag bara längtar tills man kan ligga utomhus på en filt nu…! :)

Och sen var det tvättstugan. Fy fan vad jag hatar att tvätta!! Okej om det bara var att tvätta och hänga, men nu ska det ju släpas i trappor, springa upp och ner, hänga, lasta ny maskin och sen slutar det ändå med att man får hänga upp allt i lägenheten… Näe fy fasen, och någon löpning blev det inte idag heller!!

Imorrn är det jobb igen så det är bäst att knyta sej!

Se, det blev visst några rader ändå, fast jag inte har nåt att skriva om… :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar