Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

lördag 24 april 2010

En lista. Längesen nu…!

Vi kör en liten lista mitt i allt elände, så man får lite annat att tänka på! Hittade denna i Lindas blogg (f.ö. en av de bästa bloggarna jag läst) och den var lite kul!

1. Hur gammal är du om fem år?
Nyss fyllda 31… Fy för fasen!!

2. Vem var den sista du träffade?
Fredrik innan han gick till jobbet. Jag tror han såg att jag satt här… :D

3. Hur lång är du?
156,5 cm. Den halva är viktig..!!

4. Vilken är den senaste film du sett?
Det är nog ”Shutter island”. Sen pratade vi om bio imorrn, får väl se.

5. Vem ringde du senast?
Måste kolla telefonen… Har jag dåligt minne eller ringer jag för sällan?? Men det var i alla fall Uno, min handläggare på arbetsförmedlingen! :)

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem?
Nu ligger det några där men har man brått efter yrsla så har man!”. Haha, klockrent! :) Krävs väl nästan att jag skriver ner det näst sista också… ”Nu blir det till att dränka sorger i rumsljummen öl, mn vad gör man…! Skål på dej och trevlig helg!”. Och då undrade kompisen varför jag inte la ölen i kylskåpet istället så de blev kalla… :)

7. Vad är dagens planer?
Det är nästan så jag planerar en löparrunda i fina vädret…! Ikväll är det fest hos Anna och Micke!

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Jag skickar i snitt 1500 sms per månad och har sällan över 10 minuter i utgående samtalstid…

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda?
Sambo. Var de senast jag träffade dom i alla fall :)

10. När såg du senast din mamma?
I…måndags kväll, efter kryssningen.

11. Vilken ögonfärg har du?
Blågrå, tror jag. Med svarta eller röda inslag emellanåt :)

12. När vaknade du idag?
Halv åtta. Pung-Bertil drog ner en blomkruka från fönstret.

13. Har du någon gång hittat en katt?
Tjaa, jag har ju hittat grannarnas katter i vår trädgård, och sen har jag hittat mina katter hos olika uppfödare…

14. Vilken plats är din favoritplats?
Nånstans i solen.

15. Vilken plats föredrar du minst?
Provtagningslabbet på sjukan. Då flyr jag. Sen är inte tandläkaren så kul heller.

16. Vart tror du att du befinner dig om 10 år?
Tjaa, jag sitter väl här i min lägenhet med min sambo och mina katter :) Alla något äldre, något mer skrynkliga och något mer livserfarna!

17. Vad skrämde dig som barn?
Fisk, vatten, jultomten, Hacke Hackspett, skolfröken i ”Pippi Långstrump”. Tror det räcker där…

18. Vem fick dig att skratta senast?
Går ständigt och flinar åt Fredrik, men ”på riktigt” så var det Magnus Betnér som fick mej att skratta senast. Jädra galning..! :D Och sen såklart att stollar på jobbet.

19. Är du för ung för att äga vinylskivor?
Jupp…!

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Bärbar. Den stationära står i källaren nånstans, tror jag. Om ett par år räknas nog den som fornminne.

21. Sover du med eller utan kläder?
Oftast med.

22. Hur många kuddar har du i sängen?
Två stycken.

23. Hur många landskap har du bott i?
Ett. Gamla fina Östergötland! ♥

24. Har du någon gång spytt på fyllan?
Det händer väl med jämna mellanrum, även om det numera är ganska sällsynt… Dock så spyr jag sällan eller aldrig ”dagen efter”.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Strumpor är jag inte gärna utan, fryser ju om fötterna konstant!

26. Är du social?
Helst inte…! :) Eller rättare sagt; bara när jag själv vill!

27. Vilken är din favoritglass?
Mjukglass. Får dock magknip bara jag tänker på det, men det är det värt ibland!

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon?
Resa. Kanske byta upp mej lite i bilväg, även om gamla bettan fortfarande skulle få hänga med som raritet :)

29. Tycker du om kinamat?
Jaa absolut! Så länge det inte är sprängd anka eller såna grejer, men nudlar, räkor, kyckling, grönsaker etc är ju jättegott!

30. Tycker du om kaffe?
Nej, det gör jag inte.

31. Vad dricker du till frukost?
Frukost…?? Brukar bli ett par muggar choklad på jobbet framåt 12…

32. Sover du på någon särskild sida?
Mest på ryggen, tror jag.

33. Kan du spela poker?
Tror inte det. Bara klädpoker, men det händer inte speciellt ofta…

34. Tycker du om att mysa?
Jadå! Har ofta ett stort närhetsbehov. Bara jag får välja själv vem som ska vara nära…

35. Är du en beroendemänniska?
Behöver ju rätt tydliga rutiner för att livet ska fungera så det får man nog säga att jag är. Sen vet jag ingen som äter fler semlor och dricker mer cola på ett år än vad jag gör… :)

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Jaa, rätt många faktiskt! Blir väl lätt så när tillverkandet är belagt till mitt i semestern… :)

37. Vill du ha barn?
Inte idag och inte imorrn, sen får vi väl se…! Eller ärligt talat; näe. Men tror inte jag kommer dö barnlös. Känns som nåt man bara ”ska” ha avverkat i sitt liv. Den som lever får se! :)

38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska, om än pinsamt dåligt. Ännu mindre franska. Sen läste jag teckenspråk på gymnasiet. Kan ju kanske vara bra att kunna…

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Jo, tror det är 5 gånger, i regel epilepsianfall. Eller 6 gånger, åkte ju från LiM till US med morfar också, men då satt jag fram!

40. Föredrar du havet eller en pool?
En pool om jag ska bada, vill helst se botten…! Men havet är lite vackrare att titta på!

41. Vad spenderar du helst pengar då?
Helst och helst, räkningarna måste ju betalas. Blir inte så mycket över.

42. Äger du dyra smycken?
Allt är väl relativt, men det ska väl vara min lilla juvel Fredrik då! :D

43. Har du någon gång testat narkotika?
Den lämnar vi obesvarad, tycker jag. Rentav stryker den…

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen?
*asg* Ärligt talat, den lämnar vi också obesvarad…! :D Eller okej, jag drack en cola förut…

45. Vem är den roligaste människan du känner?
Oj, jag är ganska lättroad! Men de som sticker ut är väl min pappa, Jenny och Janne.

46. Välj ett ärr på din kropp?
Välja ett ärr?? Har ett på överkroppen efter ca 300 stygn, får väl ta det då!

47. Vad har du för ringsignal?
”Mathman”… Det ”blippar” mest.

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten?
Sen jag var barn eller sen jag var smal?? :) Finns nog bäggedera nånstans!

49. Flirtar du mycket?
Näe, inte medvetet. Sen är jag ju alltid vansinnigt glad och trevlig…! :)

50. Vart togs din profilbild för din blogg?
Det har jag ingen… Headern däremot (eller är det samma sak..??) tog jag i vintras när vi en natt fick för oss att gå på promenad i skogen. Lekte lite med ISO-inställningarna.

51. Kan du byta olja på bilen?
Kan inte ens kolla oljan…! Skulle göra det en gång och ringde om det var pappa eller en kompis och var halvt hysterisk för att oljan var slut, då hade jag inte stuckit ner stickan på rätt sätt (Hur många sätt finns det..??). Nästa gång när jag kollade så såg det likadant ut, men det är väl ingen fara, tänkte jag, men då var det slut..! Så jag överlåter det till de som kan det bättre!

52. Har du fått fortkörningsböter?
Nej, däremot p-böter. Eller en ”kontrollavgift” eller vad det heter och en ”riktig” bot. Men den överklagade jag och fick rätt! :)

53. Vilken var den senaste bok du läste?
Den 777:e mannen”, handlar om ”Hagamannen”. Ett under att de fick fast den saten, inser man när man läser boken! Man blir fan mörkrädd..!!

54. Läser du dagstidningen?
Läser Motala tidning varje morgon och sen Aftonbladet och Expressen på nätet.

55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Ingen veckotidning, men ”Härliga hund:)

56. Dansar du i bilen?
*asg* Ärligt talat, det har hänt…! Jag stod vid ett rödljus med stereon/radion på högt som fan, så blir jag omkörd av bilen bakom och vid nästa rödljus så blinkar den med bromsljusen helt hysteriskt. Då hade jag suttit och diggat med foten på bromspedalen och det hade väl irriterat en del… Mycket närmare ”Dansa i bilen” kan man väl inte komma?? :D

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast?
Radiosporten, hockeyn i onsdags

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Måste varit när jag inventerade på jobbet.

59. När var du i kyrkan senast?
Morfars begravning. Minns inte exakta datumet men runt 30 januari 2007. Jag håller mej helst ifrån såna ställen!

Sådär, nu har lite tid gått och jag fick lite annat att tänka på! Lite kul att rannsaka sitt liv på det där viset, och alltid kan man ju kanske glädja/förvåna/roa/skrämma någon! :D

Om man skulle göra något av sina planer och åka ut till spåret då! Känns som jag inte har mycket annat för mej ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar