Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

lördag 1 maj 2010

Sista dagen bland verktygen, Valborg och Godegårds marknad

Kom precis hem från ett blåsigt Godegård. Det var inget vidare idag. Annars brukar det i alla fall finnas lite meningslöst skit att gå och glo på på marknader, men knappt ens det fanns idag..! Men men, kom ju ut en sväng i alla fall! Sen lyckas jag alltid glömma från gång till gång hur ”jobbigt” det är att ha med sej hunn’ ut sådär! Han är inget jobbig alls på nåt sätt, men allt folk som ska tjata…!! JA hunden är liten, JA han är mindre än en katt, JA han är så söt så, JA han har stora öron, NEJ din lilla Nååååvah/Cazzandrah/Liahm/Ztaaarlaaajt får inte klappa hunden för han kan bitas (säger vi…!). För att inte tala om alla gapande ungar som ställer dumma frågor. ”Är det där en hund?? Vilken liten! Vad heter den?? Vilket konstigt namn! (Jaa för Smilla/Tindra/Ängla är ju SÅ mycket mer normalt…!) Vad är det för sort?? Jasså en schäfer?? Är det sant?? Vilken liten schäfer!! Min morfar har en schäfer, men den ser inte ut sådär! Vi har också en hund! Den heter Hero och är större än din hund! Vi har ett marsvin också!”. För fan, ge mej papper och penna så jag kan göra minnesanteckning… Näe, vill ni prata så passa på när pappa har hunden, jag är tyvärr inte intresserad :) Vill bara kunna gå omkring i fred. En sak om ”Hundtricket” funkade, men nu har jag ju Fredrik och sen är jag varken intresserad av barn eller gamla tanter.

Igår gjorde jag som sagt sista dagen bland verktygen. Väldigt tråkigt, hade absolut velat stanna resten av tiden! Men men, nu blir det höns istället. Så får man vänja sej vid att gå upp tidigt igen, börjar 8 på mornarna. Suck, stackars mej…!! 10 har varit helt perfekt!

Sen var det mat hos mor och far igår kväll, kände inte för att åka iväg på nåt. Vädret var ju inget vidare heller. Och då Fredrik var ledig idag så sov vi kvar, så även jag fick en liten öl igår… :)

Nu är det lugnt. Mor och far är på släktträff (om de nu hittade…), jag ”råkade” missa den, hoppsan… Jag vet inte, det känns likadant med släkten som med allt annat folk; de jag vill ha kontakt med de har jag kontakt med, fattar inte varför man ska ses ”bara för att”. Bara liksom ”Jaha, så här ser du ut nu, okej, tack och hej, vi ses om 10 år igen då…!”. Jag ser då inte det skojiga i det, tyvärr.

Sitter och glor på tv nu. Fredrik, Elliot och katterna somnade som grisar. Skulle kunna göra det också, men inte ännu…!

Ikväll vinner Kalle MoraeusKörslaget”, så det så!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar