Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

tisdag 25 maj 2010

Förkyld, drömmarna fortsätter, besikta bilen och mail till af

Igår kväll blev jag mer normalt förkyld. Snuvig, och som vanligt hittar man ingen nässpray när man behöver det som mest. Hittade flaskan som Fredrik råkade köpa fel en gång, typ koksalt som man droppar i trynet på spädbarn… Tömde nästan hela flaskan och kände paniken komma. Var kroniskt täppt och snuvig och hade regelbundna bihåleinflammationer när jag var liten, så att inte få luft är jag en smula allergisk mot. Trodde jag skulle få stå och sova, men jag lyckades slockna ganska snabbt ändå. Och mina rubbade drömmar fortsatte. Nu börjar jag bli rädd att jag åkt för mycket båt och att Thorleif gjorde större inverkan på mej än vad jag vill erkänna för jag och kompisen satt på Viking-terminalen, vi gick på båten (som inte alls såg ut som vanligt!), sen helt plötsligt var jag hemma och kollade på klockan som var 18.03. (EXAKT 18.03 också..!! Och för er som inte vet så avgår ”Cinderella” kl 18). Det var ju panik så det hette duga, missa båten!! :) Det var ”roliga” delen av drömmen det :) Tur det är sommar nu så man kan ha fast mark under fötterna ett tag framöver :)

Vaknade ganska tidigt och konstaterade att jag var långt ifrån kurant idag heller. Har dessutom börjat hosta som en galning, har lust att köra ner en diskborste i halsen och klia lite. Och det brummar och det gurglar i bröstet, jäääättetrevligt låter det….och känns det… Men det var bara att släpa sej iväg för att besikta bilen. Tur det inte var mej de besiktade, jag hade fått bra många tvåor… För bilen gick det såhär:



GÖTT!! Alltid lika nervöst! Sen blev jag rätt full i skratt, en gubbe fick sin bil besiktad samtidigt och där höll en tjomme på, sa inte ett ord i onödan. Hos mej var dom två och pratade och hade sej. ”Jaha, dags att kolla pärlan då! Går bilen bra? Har du haft den länge? Allt funkar som det ska?”. Jag som hatar folk i vanliga fall är ju om möjligt ännu mindre pratsugen nu när hjärnan känns som 30 ihopkletade HubbaBubba, ögonen rinner och jag låter ungefär som nån blandning mellan en yngling i målbrottet och en ”Heta linjen”-anställd när jag försöker prata. Men allt var så bra och där stod de på rad när det var klart och sa att ”Då går det ett år till då!:) Haha, ibland är det vetenskapligt intressant att vara tjej… :)

Sen gick jag ner till stan, trakasserade Fredrik när han försökte skylta om i butiken och sen gick jag till Apoteket och fick tag i ordentlig nitroglycerin att spruta i snoken :) Så nu kan jag andas igen, dock är smaklökarna helt avstängda så det är väl nu man ska passa på att stoppa i sej mat kanske… Sen gick jag tillbaka till Fredrik, men de verkade ha gett sej fan på att bokstavligen talat frysa ut sina kunder, fick ju nästan akta så man inte krockade med en isbjörn, så jag gick hem och drog en filt över mej istället.

Jag har tänkt en hel del sen mötet igår så jag författade ett långt mail till Uno så att han får ta del av tankarna, sen får vi se hur vi går vidare. Aldrig att saker och ting kan få vara helt bra…

Det har ju inte blivit så mycket bilder på senaste så här kommer i alla fall två :) :

Tar det lilla lugna efter jobbet ihop med två av bestarna
Tar det lilla lugna efter jobbet ihop med två av bestarna

Jaa, en maskros... Hittade den när jag var på fotboll i Vallerstad i lördags. Förknippar mej lite med maskrosen; kan vara rätt fager att titta på men vad gör man för nytta i det stora hela egentligen..?? :D
Jaa, en maskros... Hittade den när jag var på fotboll i Vallerstad i lördags. Förknippar mej lite med maskrosen; kan vara rätt fager att titta på men vad gör man för nytta i det stora hela egentligen..?? :D


När jag lägger upp bilderna här så står det ”Avancerade inställningar” på ett ställe; jag fick det till ”Avancerade ställningar” med alla tre bilderna nu, frågan är om det är friskhetstecken eller tecken på sjukdom…?? http://bloggworld.se/wp-includes/images/smilies/icon_rolleyes.gif

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar