Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

måndag 24 maj 2010

Feber och hes, möte på fk, knepiga drömmar och musik till bilen

Vad jobbigt det är att vara för sjuk för att vara frisk men för frisk för att vara sjuk :( Finns inte så jädra mycket att göra. Kan ju inte bara ligga i sängen, det blir långtråkigt, men försöker jag ta mej för nåt så blir jag helt slut och får hjärtklappning. Räckte med att gå ner till Försäkringskassan, som jag ser från köksfönstret, i morse för att jag skulle bli helt slut. Vad vi kom fram till…? Jaa fråga mej inte, egentligen… Det lät som FK skulle rekommendera att jag skulle få 50% aktivitetsersättning i 18 månader, om jag förstod henne rätt. Sen sitter det ju alltid folk som inte ens sett mej på bild och tar beslut om hur jag mår och vad jag har rätt till… Dock kändes det som att FK hade lite väl bråttom att gå mej att gå upp i tid. Hon började diskutera att jag skulle jobba 50% och sen börja i samverkan igen (samarbete mellan af och fk, arbetsträna osv). Tur att Uno från AF var med och kunde tala för mej, för det kunde jag inte så bra själv, hes som bara den. Men han menade på att ”Men lugn och fin nu va, en sak i taget, låt Sandra komma in i det här jobbet nu först!!”. Men nu är det väl bara att vänta på beslut.

Hade god lust att ringa vårdcentralen förut och fråga om jag kunde få komma in så de kunde kolla om det går att se om det är infektion eller nån form av allergi som jag fått. Men orden som jag hört så många gånger – ”Men varför söker du hjälp när du inte vill ta emot den??” – ekar ständigt i skallen. Kommer de med sina nålar och sånt skunkigt så blir Sandra plötsligt väldigt omedgörlig… Och jag vet, det är skitlöjligt, speciellt då jag använt mej själv som skärbräda, askkopp, är gaddad (dock inte piercad..!!) gånger flera, och så drar jag ner ärmarna och sätter mej på händerna när de kommer med sin lilla näpna laboratorie-vagn… (Vilken jag mådde illa bara jag hörde förut, men det har jag faktiskt ”terapi’at mej igenom!). Skulle i alla fall ”vilja” åka in, NÅN gång måste jag ju träffa på ”rätt” människa!! För det är ju enbart psykologiskt, det där. Är väl alltid ett steg åt rätt håll, att veta om det i alla fall. Så vi får väl se, får väl ge det hela några dagar och se vartåt det bär.

Det är intressant vad man drömmer när man har feber, helt surrealistiskt!! I natt drömde jag att jag dog. Låg i en säng och bara dog. Och jag tänkte ”Fan vad fränt, nu måste jag vara med här och se vad som händer!!”. Och det hände…..absolut ingenting! Jag blev skitbesviken!! Antagligen så vaknade jag precis där så jag bara dvalade och slutade drömma, men så jädra sjukt!! Kanske bäst jag inte delar med mej av fler drömmar, då kommer väl de med vita rockar och då blir det inte sprutor för att dra ut vätska ur kroppen utan för att spruta in… :)

Sen var jag hos Marie och fikade, längesen nu! Téet gjorde riktigt bra för halsen det! :) Gott med scones också, men matlusten är ju inte riktigt 100 när man mår sisådär. Men sådär lång tid får det inte gå mellan fikastunderna!!

Nu har jag fixat lite musik till bilen, måste ju ha lite ”nytt” till sommaren :) Blev en sjuhelsikes blandning, som vanligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar