Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

lördag 15 maj 2010

Kort arbetsdag, fylle-chaufför, hallelujah-moment en riktig groda…

Äntligen helg!! Den har varit välbehövlig! Fast igår gick det riktigt bra att jobba, vi hade lite hjälp av en skolledig liten tjej så medan jag gjorde hönshuset hade hon och Madelene sorterat i princip alla ägg, så det var bara städningen kvar. Så kl 12 var vi klara! Då det var fredag och allt så bestämde vi oss för att dammiga och dana studsa in på ”Fyrkanten” i Vadstena och äta lunch :) Det var lite annat än mikrovärmd Felix-paj det! :)

Åkte och solade när jag kom hem, tänk snart kan man ligga utomhus och sola, jag längtar…!! Fast jag måste nog fasen köpa ny bikini, den jag hade förra året har vuxit ifrån mej… Blir ett äventyr, jag som fullkomligt älskar att prova kläder och främst underkläder *suck* Men men, vad gör man inte! :)

Sen åkte jag hem och duschade och gjorde ingenting tills det var dags att åka ner till mor och far och skjutsa dom till Västanvik. Jag och Elliot hämtade Fredrik på jobbet, vi åkte till Burger King och hämtade mat (nyttig dag igår…) och sen vaktade vi huset, djuren och kollade på tv. Tydligt vem som var/är den stora idolen där…
:D
:D

Efter lite inspiration från ”Så ska det låta” så hittade vi ut på Youtube, och av nån anledning körde vi in på religiöst tema. Så det blev ett långt medley med ”Pärleporten”, ”Ovan där”, ”Barndomshemmet”, ”Räck mig din hand”, ”Barnatro” osv – ett riktigt halleluja-moment! :D Fy fasen vad sjukt egentligen…! Fast sen rättade vi till det hela genom att leta på snapsvise-varianterna av alla låtarna…

Jag gick ut med Elliot i regnet och som stadsråtta och avgasbarn är man ju ytterst nära att göra ner sej när man råkar på såna här varelser:


Isch så skabbig!! Jag föredrar djur med päls….höll jag på att skriva :D Sune och Hedwig kan väl få vara med på ett litet hörn de också, men annars föredrar jag ju
Bara Robban och Rasmus som ville vara med på bild, Oliver hade gömt sej nånstans :)
Bara Robban och Rasmus som ville vara med på bild, Oliver hade gömt sej nånstans :)

Vid 00.30 fick jag åka ut i dimman och hämta mor och far. Fredrik var full och skulle sjunga KENT i bilen. Jag höll på att sätta av honom i Klastorp… Hur som helst så kom vi ut till Västanvik och fick med oss de gamla hem. Ytterligare lite dricka innan vi åkte hem, och Fredrik skulle absolut förbi Mc Donald’s på hemvägen. Måste ju inviga sommar-öppettiderna, så 01.30 var vi där :)

Somnade ganska ovaggat när vi kom hem. Även Elliot var rätt trötter :)
♥

Idag vette fan vad man ska hitta på. Blir nog inget speciellt. Kanske börja packa så smått inför Åland. Fast det är klart, om man packar så man skulle kunna vara borta i en vecka dagen innan man åker, hur mycket skulle man då få för sej att man behövde om man började nu…?? Näe, där är nog pappa en förebild; två ölkärror och en tandborste :D Fattar inte varför tjejer alltid ska vara så krångliga…!

Skulle behöva städa rent i akvariet, ser jag nu när jag tittar (varför tittar man…??) så det är det väl inte helt omöjligt att det blir idag! Ett glas vin eller två så blir det säkerligen ett riktigt kul nöje! :)

Ha en bra helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar