Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

onsdag 26 maj 2010

Dagen började bland tvätten, sen har jag hållt mej i bädden…

Blev ingen hönsgård idag heller. Vaknade tidigt, gick in på toaletten, stoppade termometern i truten: 39,0. Jippi… Sen minns jag inte mer förrän jag vaknade i smutstvätthögen. Yr som satan i gatan, skakig och precis dyngsur av kallsvett. Kom ingenstans så jag fick sparka i dörren så att karl’n skulle vakna. Det var nog fasen första gången jag verkligen svimmade. Yr har jag blivit många gånger, det har flimrat för ögonen, tjutit i öronen etc, men har aldrig försvunnit helt. Var väl lite tur att man inte slog sej fördärvad, hade ju el-handdukshängaren på väggen, hade jag passerat den på vägen ner så hade det luktat bacon i hela lägenheten sen… Och det var även tur att jag inte spydde, jag minns att jag hade ganska långt framskridna planer på att göra det innan jag slocknade. Hur som helst så vaknade Fredrik (till slut…) och efter en stund hade jag väl så pass med balans att jag kunde välta i säng igen. Kom på att jag måste ju informera jobbet om att jag inte kommer idag heller och då gjorde jag ju såklart på enklaste sätt; skickade ett sms till Madde. Sätta igång och börja ringa var väl inte riktigt vad jag orkade med då. Sen skickade jag även ett kort mail till Uno (Hur gjorde man innan man kunde maila från mobilen..??) och skrev att jag definitivt inte var frisk idag heller. Sen somnade jag ganska gott. Dock inte så länge för Joakim ringde och frågade om jag kom idag eller inte, då jobbade antagligen inte Madde idag och kunnat framföra att jag börjat dagen bland smutstvätten… Var inte så pigg på att prata, halsen är ju fortfarande långt ifrån bra och jag minns inte så mycket av vad vi sa :)

Sen sov jag igen och nästa som ringde och väckte mej var Uno. Han hade varit ute på Kalvestad och fixat inför min anställning, de hade satt ihop ett schema, beslutat att jag ska börja med provanställning osv. Så nu känns allt mycket bättre! Ska bara se till att kunna stå upp utan att bli yr så jag kan börja jobba också… Får väl se imorrn hur det känns, om man kan åka ut en sväng och visa sej i alla fall.

Så idag har jag inte gjort många knop. Vågade ju knappt gå ur sängen när Fredrik gått till jobbet, hade ingen lust att fara i backen igen. Så jag låg och betade igenom en massa ”bra” tv-program. Tv’n i sovrummet har ju SÅ stort utbud av kanaler, tror det är två kanaler som fungerar. Så det var ”Oprah”, ”Cityakuten”, ”Tyra Banks show” och annat som jag inte ens registrerade vad det hette. Sen har jag haft sms-kontakt med i alla fall lite av omvärlden :) Terroriserat folk genom att skicka nakenbilder på min ena sambo….alltså Sune :) Är han inte näpen??



Ehhhh… Näe. Inte alltid…! :)

Däremot så har jag fostrat honom väl, han kan konsten att dricka ur glas han! :D



Jaa det var min dag det. Har ännu inte gått upp, men har hämtat datorn nu i alla fall så jag har lite att leka med. Även om telefonen fungerar ganska bra som dator! Får hoppas att morgondagen blir bättre…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar