Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

måndag 18 oktober 2010

Helg, kräftor, "Med andra ord", "tant"?? och svenskt dödsfall i Afghanistan

En sådär jätte-händelserik helg igen. Inte.
I lördags var det spinning, och nu börjar jag få kläm på det! :) Men även ont i händerna, det känns inte riktigt bra. Får hoppas det inte blir värre för det är ju en rätt kul träningsform! Therese var ambitiös och fortsatte in på gymmet när spinningen var klar, men jag skyllde på tvätt-tid. Kändes skapligt b, men jag hade ju faktiskt tvätt-tid... :) 7-14 och jag var hemma strax innan 12 så två maskiner blev det. Fick väl med det viktigaste i alla fall; jobbkläder, träningskläder och lite till kryssningen på söndag. Men FY FAN vad det är tråkigt att tvätta!! I alla fall i tvättstuga. Och det rekommenderas INTE att lägga ett tvättpass efter 60 minuters spinning, i alla fall inte när man bor tre våningar ovanför tvättstugan, utan hiss...

På eftermiddagen/kvällen var det lite kräftskiva på Borensvägen. Och Boren-kräftorna var mjuka i skalet så t.o.m jag kunde äta riktigt duktigt! Djuren ska vara med överallt som vanligt och kameran kom fram. Detta klipp visar....jaa, vad ska man säga??....två stollar helt enkelt, vet inte vem som är värst!
Ska tilläggas att inga djur eller människor kom till skada under inspelningen, dock var människan soff-liggandes hela söndagen, men det beror nog mest på det man ser skymta till vänster i bild...

Sen spelade vi "Med andra ord". Hysteriskt kul som vanligt! Man ska alltså förklara ett ord "med andra ord". Logiskt. Kan man inte så får man bokstavera, fast med namn. "Harald, Urban, Niklas, David" är alltså "hund". Och förutom mammas beskrivning "Det här är ett nyhetsankare på tv 4 då. Förnamnet börjar på 'Bengt' och efternamnet på 'Magnus'" så tror jag pappa hade kvällens bästa beskrivning: "Skit-sängöverdel". Vad kan det vara?? Skriv ner svaret på ett vykort och skicka till "Rikets sal" i Härnösand så kan ni vinna en årsprenumeration på Allers. Eller kanske inte... Hur som helst så är det ju såklart PRUTTKUDDE som det handlar om! Behöver jag säga att han och jag dominerade i det där spelet..??
När vi skulle hem så fick jag skrapa rutor, UUUUUSCH...!!

Igår var det väldigt lugnt. Sovmorgon, dator, handla och sola och sen var dagen slut.

Idag var det jobb igen. Fick nya tröjor, skönt med långärmat nu när det börjar bli kallt! Sen fattar jag inte varför folk måste kalla mig för "tant"!! "Ge pengarna till TANTEN i kassan!". "Akta dig lite Leo så att TANTEN kommer förbi!". För fan... Det har hänt TRE gånger nu på en vecka plus en dag. Vill ens NÅGON bli kallad tant?? Och jag är 26 år. Okej, "tjusexochetthalvt" om man ska vara noga då... Men ändå!! Så ikväll blev det lite extra kraftansträngning på löpbandet. Inte för jag vet hur jogging ska få 'en att se yngre ut men man kan ju testa...
Träning efter jobbet som sagt. Tog ändå det "lilla lugna". 5 km på bandet som uppvärmning och sen lite maskiner. Sparade benen till spinningen imorrn.

Nu har jag precis kommit hem och väntar på att Fredrik ska komma hem (och laga mat :) ).

Ingen är väl missat att (ännu) en ung svensk soldat har dött i Afghanistan. Och vad ska man säga...?? På individ-nivå är det givetvis hur tragiskt som helst att en människa går bort, och speciellt en ung människa som har hela livet framför sig. Men som Fredrik sa igår "Varför gör de ens nyheter av det, de är i ett krig för fan!!". Folk dör i krig. Tusentals. Varje dag. Det är väl inte för inte som soldaterna får skriva testamenten innan de reser ner...? Tar man jobb i ett land som toppar UD's lista över "UD avråder från resor till:", så får man väl nästan vara beredd på att det kan hända..?? I princip nästan räkna med det.
Om ni följt min blogg ett tag eller känner mig personligen så kan ni nog gissa vad jag tycker om att skicka ner svenska trupper till krigszoner... Som jag skrivit tidigare, skicka ner läkare, byggnadsarbetare, elektriker, allt som kan behövas i lägren, men när småkillar i 20-årsåldern, snorungar, ska in och MEDLA med talibaner... För helvete...!! Kan ärligt säga att min generella åsikt är att sätta en ostkupa över hela skiten och låta dem hållas bäst de vill därinne, så kan de leva sitt stenåldersliv och tjafsa om vem som beträdde vilken mark först och var Muhammed egentligen sa när han fått sina uppenbarelser, så kan våra svenska småkillar få dö lite värdigt, om de nu nödvändigtvis måste dö, genom att kanske köra pappas bil lite för fort. En 23-årig svensk kille/tjej ska 2010 tamigfan inte behöva finna sig i att dö genom att bli skjuten eller köra på en landmina!! Jävla trams!!
Så ni politiker som anser att Sverige bokstavligt och fysiskt ska lösa alla världens kriser; ta och skicka ner era egna ungar istället då! Vill man åka ner frivilligt, visst fine, gör det då, men spara ett par träd genom att inte trycka artikel efter artikel när de fått bly i sig, men som det senaste nu; alla som vägrar utlandstjänst får sparken från Försvaret (och säkerligen ingen rätt till a-kassa då de har sig själva att skylla att de fått sluta) - som sagt, skicka ner era egna telningar!! Om inte annat så gör ni Sverige en tjänst på så sätt att de annars riskerar att gå i föräldrarnas fotspår och blir idiotiska politiker, och det vill vi ju INTE!

Haha, det blev nog ett par km för lite på löpbandet ändå... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar