Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

söndag 31 oktober 2010

Pyjamas-söndag, "Kalla fakta" och mycket händer framöver

En galet lugn söndag, har inte ens kommit ur pyjamasen... Och det är väl i princip bara Beck-film, dusch, hoppa i ny pyjamas och sova sen.

Just nu är det "Kalla fakta", om allt som händer i Malmö. Och allt är givetvis Sverigedemokraternas fel för att de trappat upp rasistiska åsikter och vill stänga alla gränser. Tjaa... Finns det verkligen så naiva människor?? SD har trappat upp rasistiska åsikter... Hur många gånger har SD själva gått ut i media och härjat? Inte speciellt mycket va. Är ju media själva som är som ser till att SD får ta plats genom att klistra på dem åsikter osv. Och stänga alla gränser, slänga ut alla invandrare... Snälla, visa mig vart i SD's partiprogram detta står. Utbildade egenföretagande invandrare går ut i pressen och gråter "UUhh, de vill inte ha oss här, de hatar oss!!". Ungefär som att en heltidsarbetare skulle gråta för att Moderaterna inte vill veta av dem. Man kan väl säga att invandrare är för SD vad sjukskrivna och arbetslösa är för Moderaterna. De som sköter sig själva och drar sitt strå till stacken för samhället behöver inte ha något att frukta. MEN att sitta på sitt vita/bruna/röda/blåa/gula/svarta arsle någonstans i världen och bara tanka in bidrag från svenska staten, det tycker väl INGEN är speciellt bra?? Och sen är det "orättvist" och "fördomsfullt" att man alltid tar upp Rosengård som skräckexempel när man pratar om misslyckad integration. Jaa vad fasen, det är väl inte riktigt Bullerbyn där eller....? Det ÄR ett jävla liv där. Vad jag vet så har aldrig räddningstjänsten blivit anfallna av stenar t.ex. här på Dynudden i Motala.
Men man måste ju ha en syndabock, någon att skylla allt på. VET man ens att det är en rasistisk svensk som härjar i Malmö?? Är man riktigt säker på att de som det skjutits på inte har någonting gemensamt mer än att de har "utländsk bakgrund"?? De råkar inte alla vara t.ex. kosovoalbaner som fått en lättstött serb att flippa ur...? Eller tvärtom. Som sagt, vet man ens att gärnings"mannen" är just en etnisk svensk eller "hoppas" man det för att alla pk-människor ska få vatten på sin kvarn och kunna säga "Jaha, där ser ni hur det går när man låter rasister härja fritt i Sverige!". Vem vet - inte du, vem vet - inte jag. Jag bara vet att jag tycker häxjakten på SD har blivit urfånig, det är ju inte ens de själva som härjar i media. Ta reda på fanskapet som håller på och skjuter och lås in "honom", oavsett vad det är för en, istället för att spekulera.
Jaja, nog med politik!

Seg dag i övrigt, som sagt. Det var fint väder idag så hade planer på att gå ut en sväng. Men så blev det inte. Jag tjurade till lite och sen blev jag sittande och så var det kväll och mörkt.

Nu vecka, men inget annorlunda inplanerat. Jobba, träna. Mailade nyss iväg inlägget om mötet på arbetsförmedlingen till en av mina läkare (som säkerligen räddade livet på mig för några år sen, men då jag drar lite åt SD-hållet så borde hon utvisas då hon är från Rumänien för att vara konsekvent då...? *SUCK*), istället för att skriva om allt igen, så får vi se om man kan få någon hjälp därifrån. Kan ju hoppas i alla fall!

Annars så har jag konstaterat att det händer kanske mycket kul på kort tid nu framöver. Kryssning, tv-inspelning, flyga Viggen, Robert Gustafsson, Magnus Betnér, förhoppningsvis kryssning igen. Blir förhoppningsvis en rolig månad, det kan behövas... Sen kommer december och även om det är bättre än vad det har varit så innebär det fortfarande rätt fet ångest. Fast jag tror att jag redan har mina planer klara, så slipper jag grunna på det i alla fall. Bara resten kvar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar