Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

söndag 24 oktober 2010

"Lips", tiden går, Berghagen, Fridolin och kryssning

Usch, vilket väder!! Tur man drar utomlands strax...! I och för sig bara en sväng ut på Östersjön, men visst LÄT det bra i alla fall :)

Kan säga att jag längtar till "Utsikten" där "baren öppnar". Mår lite som jag förtjänar idag. Vi hittade en flaska Vana Tallin, en flaska vin och ett "Lips"-spel här igår kväll... Så ni kan ju tänka er. Men roligt hade vi i alla fall! :) Undra hur många hat-brev Fredrik får från grannarna idag... :) Nog för vi inte har någon granne vägg i vägg längre, men att skråla "Phantom of the opera" kl 2 en natt kan ju vara sådär uppskattat ändå :) På Storgatan fick vi ju knappast finnas till på nätterna (men närmaste grannen ansåg sig ha anledning att spy som en kalv dygnet runt en hel vår. Fast i och för sig, det var väl därför hon var så känslig för när någon av oss bytte sänghalva - hon visste vad konsekvenserna kunde bli...! :D). Sen mitt i allt så blev det kolsvart i lägenheten. En propp fick för sig att ge upp, bara sådär. Lätt åtgärdat :)

Annars var det inte så mycket mer igår. Vi var och handlade, pratade med en gammal kompis från fotbollen som var höggravid senast jag såg henne, jag frågade "Men är du redan tillbaka! Pojken måste väl snart sitta och så eller??" och fick till svar "Ehh, jaa han är 8,5 månad nu så han är på god väg att gå....". Tjaa, vad ska man säga... Tiden går utan att man riktigt hänger med :) En annan gång frågade jag en kompis om hans son börjat gå än. "Jaa, de flesta barn går när de är 3 år..."... Hoppsan...
Sen gjorde Fredrik mumsig middag; lövbiff med klyftpotatis. Och så tittade vi på tv. Tyckte "Så mycket bättre" var ett himla gulligt program! Kul sammansättning av människor, varmt och hjärtligt. Sen har ju ingen dött av lite Lasse Berghagen-låtar :) Som någon av dem sa; "Så mycket mer svenskt än Lasse Berghagen kan det knappast bli!!". Så det kan ju passa mig då... :P
Kan ju ge ett vackert smakprov såhär när morgon börjar gå över till förmiddag:


Sen läste jag att Gustav Fridolin ska göra comeback i riksdagen, som språkrör i MP. Synd att jag inte visste det innan valet, då hade nog min röst gått dit. Nu kan det kanske hända att det han håller på med är lite retroaktivt valfläsk, men grabben vet ju ändå vad han talar om. Nu vill han sänka rikdagsledarmöternas löner med 10.000 i månaden. På så sätt skulle staten spara ca 50 miljoner om året. Låter inte det som en helt utmärkt idé?? Och jag tror nog att de där pajasarna faktiskt skulle överleva på 46.000 istället för 56.000 i månaden. Själv fick jag ut lite över 6.000 denna månad och lever gott för det, ska ju t.o.m åka på kryssning. Vidare så säger han att han vill avskaffa extraarvoden och begränsa tiden som någon kan sitta i riksdagen. "-Det är jättefarligt om man som riksdagsledamot hamnar i en annan verklighet än den de flesta svenskar lever i. (...) Vi behöver politiker som har gjort andra saker, som har varit arbetslösa, drivit företag och som kommer från andra länder. Om man får sitta hur länge som helst får vi politiker som aldrig har gjort något annat.". Tjaa, vad ska man säga?? GO FRIDOLIN!!!

Nu ska jag klä på mig och packa det sista för ett dygn till havs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar