Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

lördag 9 oktober 2010

Spinning och lite musik

Då har man gjort sitt livs första spinningpass. Pinsamt att det ska behöva dröja 26,5 år men nu är det så...! Men det var absolut inte det sista! Det första tio minuterna var jag ganska övertygad om att det inte bara var livets första och sista spinningpass utan även det sista jag gjorde i livet över huvudtaget. Sen kom jag på att det ju faktiskt ligger lite teknik i det där, inte bara trampa på som en dåre :) De där cyklarna är lite speciella, får man väl fart på hjulet så går det som fan sen, inte lätt att ställa sig upp och trampa då utan att riskera att hamna i andra änden av rummet. Så man får helt enkelt hitta sin rytm och anpassa trampandet efter motståndet. Då gick det så fint och bra så! Men visst fasen var det jobbigt, men det var väl det som var meningen...?? Så nu har jag nytt pass på tisdag. Härligt att röra lite på fläsket igen! Återstår bara att se hur benen och bakdelen mår ikväll...

Och så kom man ju upp skapligt en lördag också, perfekt! Undra bara vad man ska göra resten av dagen... Har lite disk som väntar men om jag känner den rätt så lär den inte springa ifrån mig :) Väntar på att Fredrik ska komma från jobbet så kanske det kan bli någon bio eller nåt sen.

Sitter och fördriver lite tid på YouTube (för ovanlighetens skull...). Och efter att precis kommit in från höst"rusket" så vad passar väl bättre än denna lilla vackra melodi?:



Fast det är synd att det inte finns någon "ordentlig" inspelning från när Janne gör dem med Robban Damberg, för jädrar vilken röst den pojken har! Men denna duger ju absolut!

Sen har jag alltid gillat den här:



Vet inte vart det kommer ifrån egentligen, men det kan kanske vara att låten bara helt enkelt är väldigt bra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar