Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

tisdag 26 oktober 2010

Jobb-dag, bra träningspass och lite mer om kryssningen

Jobbat, tränat, ätit mat, diskat. Händelserik dag :) Eller det har det ju på sätt och vis varit, på jobbet var det fullt ös - medvetslös. Det började med att jag brottades med en bilbarnstol. Och fick spö. Vad är det för fel på transportburar?? Och så har jag försökt förklara för en världsvan nisse vad "lego" är för något... Jag gick på lunch ungefär 1,5 timme innan det var dags att åka hem. På vägen hem fick jag upp en inte vidare trevlig bil att ha bakom sig, bakom mig, så jag svängde av och körde över Fornåsa istället. Kändes lite lugnare :)
Hem och packa kläder och åka till spinningen. Det gick bra idag! Eller jag vet inte, det kändes bra, men efteråt så gick jag och Therese in på gymmet och körde lite där också. Fett-bräda ska bli tvätt-bräda, haha :D Sen körde jag "ner-jogging" 2 km i det snabbaste tempo jag nånsin sprungit i, tror jag. Hur pass bra spinningpass har man gjort då..?? Fast visst, spinningen är ju så intervall-ig. Man kör så man ser stjärnor, tar det lugnare en stund och sen kör man på igen. Och jag ska ju inte påstå att löpningen gick lätt, var väldigt nära att trycka av maskinen ett par gånger... Men ibland tar man fram sin envishet :)
En varm dusch och sen hem lagom till middagen, Fredrik är duktig han :) Soppa som han haft en massa bröte i, det var jättegott! Bra mat att äta när man varit ute och är lite frusen. Får fasen ha med mössa till träningen, fryser ju om skallen när jag åker därifrån :)

Så det var min dag det...

Skulle ju skriva mer om kryssningen. Fast vet inte om det är så mycket att skriva, det var jättekul och trevligt som vanligt! Kunde som vanligt inte sova så jag kom väl i säng runt 5.30 och var uppe igen vid 9. Gick och satte mig i ett hörn i fiket och lyssnade på "Skärgårdsvisor med Per Nyberg" :) Fick lite lätt panik när jag insåg att jag gillar den musiken bättre än det de spelade på discot kvällen innan, men det är väl bara att konstatera att that's me... Sen tänkte jag på, jag blir inte klok på folk. Det lär jag aldrig bli i och för sig, men ändå. Jag sitter gärna och lallar och har mig och det kommer alltid någon "Men kan du ALLT eller!?!". Vad fasen ska man svara...?? "Öhh, förlåt då..."?? "Ja, jag sitter hemma och tränar varje kväll"?? "Förlåt, jag har asperger och då snöar man i regel in på helt onödiga grejer och detta är visst min avvikelse"?? Näe som sagt, vad förväntar man sig för svar? Eller är det bara sånt som jag lärt mig att folk gör; pratar fast de egentligen inte har nåt vettigt att säga?? Låt mig sitta i mitt hörn och tro att jag är osynlig istället...!
Sen har jag fått skåda hur en brakskit kan ställa ett helt dansband, det var nog skojigast på hela resan! :) Inget jag tänker gå in närmare på just här, men jag kan garantera att det inte var min brakskit, jag stod lite för långt ifrån :)
Fast i det stora hela var det som sagt trevligt, som vanligt! På hemvägen hade de strulat till det med bussarna så vi fick flytta oss till en annan buss och sen byta tillbaka i Nyköpingsbro. Bara det att den bussen vi skulle med gick ungefär 20 minuter efter den andra, höll ju på att frysa ihjäl!
Men men, snart bär det av igen!

Näe, ska fasen bädda ner mig nu, glo på tv, kanske läsa nåt. Imorrn är det jobb igen eftersom jag var borta igår!

1 kommentar:

  1. bästa och roligaste va det på dansgolvet när fisen kom och Andreas kom av sig. hahaha, det kan jag leva länge på :)

    SvaraRadera