Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

onsdag 13 oktober 2010

Restaurang-otur igen, ridtur i höstskogen och räddningsarbetet fortsätter

Jag och min vanliga tur... När jag, mamma och pappa åkte till Åland i april för att fira gamle-gubbens 60-årsdag så skulle vi göra oss till och äta på snoffsig restaurang. Då hade de "Syafrika-tema"... Inte en enda vettig jävla maträtt!! Panerad gnu och sånt. Ungefär. Och ingen gick på att jag var 12 år så jag kunde fått välja från "Ville Vikings barnmeny". Så det slutade med att jag satt med nån vegetarisk hamburgare gjord på linser eller nåt sånt. Gick väl att äta, men inte mer... Nu när vi ska åka i oktober så fyller Eva år (betydligt mindre än 60...) så pratade vi lite om restaurang igen. Men då är det "Viltveckor" istället...! Va fan. Panerad älg. Näe men "Grillad vildsvinsrygg med gulbetschips", "Älgwallenbergare med gräddstuvade toppmurklor" eller "Vildandsbröst med granskottssirap och lapskojs". Är det så svårt att slänga ihop lite pannkakor eller??? Köttfärssås?? Gör den på älgfärs om ni absolut måste! En burgare på mård?? Ska ju tillägga att den restaurangen har helt okej mat i vanliga fall. Normala kötträtter (som jag ändå inte äter, men det är i alla fall normal mat), lite fisk, hamburgertallrik etc. Så vi får väl se om jag firar Eva i restaurangen eller i baren... :) Får ladda upp med korv och mos eller "Frasses hamburgare" i Nyköpingsbro vad gäller middag :) Hur som helst så ska det bli riktigt kul att komma iväg igen i alla fall! Fast hoppar nog över ölen på soldäck denna gång...

Sen så har jag som sagt varit med Marie i stallet idag. Jag fick låna en trevlig kuse, Sune i hästformat :) Vi var ett fint team, ungefär lika gamla och lite halta, lytta och närsynta bägge två :) Näe riktigt så illa var det inte! Och han kunde faktiskt sätta fart om man bara bad honom lite snällt! Så det var jättekul att se världen från hästryggen igen! TACK Marie för att du tog med mig och jag hoppas det blir fler gånger! :)

Sen fortsätter jag att följa räddningsarbetet i Chile. Rätt intressant att se vad människan klarar av bara man får lite blåslampa i baken! Annat det än ubåten Kursk, där man mest stod och konstaterade att "Nu har de dött därnere, oj vad kunde vi gjort??". I skrivande stund är 18 av 33 stycken räddade. Får väl se om de får upp alla 33 eller om en liten herre föredrar att stanna under jorden. Han vars dubbelliv avslöjades i och med denna olycka. Två tanter stod med samma foto och väntade på "sin make". Bra jobbat, gubben...! :)

Nu ska jag ta kväll här. Kolla lite på tv och sen sova. Imorrn är det intåg bland leksakerna igen!

1 kommentar:

  1. Du och Dingo var ett fint team, klart du får hänga på fler gånger!!
    Tack för trevligt sällskap!

    SvaraRadera