Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

fredag 15 oktober 2010

Snabb vecka, lyft skrot igen, lokal-patrioter och några hälsningar

Vart tog den här veckan vägen?? Vet att jag satt i bilen och var nervös i måndags morse och nu är det fredag. Så det har nog varit en bra vecka! :) Jag trivs absolut bland leksakerna, känns knappt att jag varit ifrån det! Bara att invänta jul-ruschen med presentkort etc.

Igår blev det träning efter jobbet. Satte mig INTE på någon cykel utan sprang 3 km som uppvärmning och körde maskiner. Ganska ovant, var ju ett tag sen nu. Men bör väl bygga lite också, inte bara jobba på att förbränna. Och det mesta av styrkan fanns kvar. Fast jag känner i främst händerna att det är årstidsskifte nu. Kan hoppas jag kommer lindrigt undan denna vinter. Förra var det riktigt jävligt ett tag, när jag blev förkyld mitt i allt. Då kunde inte kroppen riktigt koncentrera sig på två saker samtidigt. Jag är inte många celler från att ha blivit pojke jag... :) Träningen jaa... Som "nervarvning" blev det 2 km till på löpbandet. Tycker inte det är så längesen som jag inte kunde ta mig 400 meter utan att se livet passera revy innanför ögonlocken. Var t.o.m nån idrottslärare i skolan som misstänkte att jag kunde ha någon slags sköldkörtelpåverkan eftersom jag tränade så pass som jag gjorde men ändå inte hade någon kondition. Men nu så! :) Verkar som kroppen tar till sig lite konditionsträning i alla fall.

Imorrn bitti är det spinning igen. Får se hur bakdelen känns efter ridturen i onsdags. Senast kände jag ju inte av spinningen förrän jag satte mig på sadeln nästa gång... Men vad det känns nu så mår baken ganska bra :) Även skönt att komma upp lite skapligt, ska tvätta lite imorrn också. Jobbkläder och så. På kvällen blir det kräftor hos mor och far!

Jo, sen fick jag bekräftelse-mail från Sveriges television idag, så det blir "Så ska det låta"-inspelning innan flygsimulatorn. Och dessa jädra lokal-patrioter... "Till Sveriges Television tar man sig lättast med buss nr 4 från Odenplan, buss nr 56 från Centralen eller Hötorget eller buss nr 76 från Slussen. Man kan även ta T-banan till Karlaplan och gå längs Vallhallavägen till TV-huset. (ca. 5-10 minuters promenad)". Vi som föredrar att åka bil då?? Kanske därför att vi kommer från ANDRA delar av Sverige, så att lokaltrafik inte är så smidigt. För JAPP, det FINNS faktiskt, inte många men några stycken, socknar utanför Stockholm. Vägbeskrivning?? Parkeringsmöjligheter?? Får knappa in adressen på gps och hoppas att man hamnar rätt. Hoppas det är några bra artister med också! Fast kvinnliga pianister... Könskvotering?? Näe fasen, kan inte Robert Wells och Anders Berglund göra comeback istället, så det blir lite ordning bakom tangenterna?? Slutar väl med lokal-kändisar i det där programmet. Någon som varit med i Sjuhäradsbygdens nyårsrevy mot någon som en gång stått bakom Östen Eriksson på Köppra Nära i Enånger...? Vem vet, vem vet...

Det var väl ungefär det. Som några dolda budskap så kan jag skriva "GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!" till en person, "Har tänkt på dig/er idag, hoppas allt gick bra!" till en annan och "Välkommen hem till kylan!" till en tredje, sen får väl de som känner sig träffade ta åt sig :) Världen är full av hemligheter.


Nu ska Andersson ta sina katter och krypa ner under täcket och ladda inför spinningen imorrn!

2 kommentarer: