Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

onsdag 27 oktober 2010

Jobbigt med täppt näsa, sparkdräkt och intressant dvd

Sitter och kollar runt lite efter en mailadress till min öronläkare. Sådär lätt när jag inte minns vad han heter... :-/ Fast skulle säkert känna igen namnet om jag skulle få syn på det. Men det är inte det lättaste! Går ju att ringa Öron-Näsa-Hals-mottagningen, de har ju (förhoppningsvis) allt på papper. Jag börjar bli så förbaskat trött på att känna mig förkyld fast jag inte är det. Varenda natt är jag snorig och täppt, snarkar rätt bra (enligt uppgifter som jag egentligen VÄGRAR kännas vid...! :) ), vaknar och kan knappt andas. Skulle vilja höra om det går att göra nåt åt det. Gå in och ta bort lite ärrvävnad som uppenbarligen finns där bakom näsan nånstans kanske. Är väl inte så konstigt om näsan är härjad, hade ju nästan kronisk bihåleinflammation när jag var yngre. Var fasen konstant förkyld. Kan ju försöka ta reda på vad man kan göra. Får ju nacka-vreset av att ha fyra kuddar under skallen...!

På tal om att sova... Något som (tills nu) bara mina absolut närmast sörjande vetat om mig är att jag föredrog sparkdräkt-pyjamas tills ganska långt upp i åren. Väldigt smidigt, bara att knäppa ihop och sova, den satt på plats liksom. Annars kan man ju vakna och kläderna sitter på alla möjliga konstiga sätt, har åkt upp, åkt ner, vridit sig så man vaknar med halv panik. Och jag har lite noja på att jag (oftast) "måste" ha pyjamas när jag sover, så romantisk är jag, haha :) Tyvärr finns det inte många sparkdräkter för "vuxna". Nu är jag ju inte så jättelång, men kroppsformen är inte riktigt sån att jag kan ha centilong-storlek... Men idag hittade jag en kul sida! Nu är väl detta inte pyjmasar utan snarare mysdressar, men de ser väldigt sköna ut! Kolla här! Men satan i gatan, vilka priser...!! Inte riktigt överkomligt vaa... Får lite vidare om jag hittar nåt liknande till mer humana priser :)

Sen har jag haft lite tidsfördriv idag. Sitter ofta och letar rymd-klipp på YouTube. Take offs, landings, touch downs, dockningar, rymdpromenader, farkoster, kapslar, ISS osv osv (kanske en aning nördigt, men bry sig då...!!). Och när Christer Fuglesang har haft sina äventyr uppe i rymden så kunde LANare och allt vad det heter bara gått och gömt sig, här snackar vi dator-marathon... :) Hur som helst, Jag kom på att jag har en bok som just Fuglesang skrivit; Människan i rymden, som jag inte tittat i ännu.
Vette fasen varför, hade glömt bort den bara. Och till den följde en dvd med en intervju med Fuglesang där han kommenterar (rörliga) bilder från sin första rymdfärd. Och jisses, där fanns ju precis allt man kan önska sig på en och samma gång!! Dvd'n är "bara" 26 minuter lång, det det var riktigt intressanta 26 minuter! Tål att studeras riktigt ordentligt! :) Man skulle kanske intresserat sig lite mer för fysik i skolan... Det jag minns mest från dem lektionerna är att det var vansinnigt svårt att hålla sig vaken. En gång slog läraren näven i bordet ungefär 2 dm från mig när jag råkade slumra, då var det fasen inte långt ifrån att det började lukta skit... Men fasen, med lite mer kvantfysik-studier kanske man bott på ISS nu, eller vad tror ni?? :D

Tillbaka till verkligheten... Jobb idag, har brottats med kartonger och truckar. Blir blåslagen lite överallt av det där, farligt jobb jag har! :) Sen var det fika hos Marie. Betade av en hel del intressant, som vanligt! :) Sen är det ju bra att hon har mig att öva på inför sitt nya jobb! Som grisskötare... :D
Åkte hem i regnet och mörkret och parkerade sen framför databurken. Och där blev jag som sagt sittande...

Men nu är det allt dags att krypa till kojs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar