Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

tisdag 16 mars 2010

Skytteltrafik till veterinären: Rakat katt och lagat klo. Även klippt klor. Imorrn åker vi…!

Har precis kommit hem, det blev en lång dag idag! Det känns att man inte riktigt är van vid att hålla igång, är helt slut ju! Och sen sov jag risigt i natt igen… Vette fan, jag kanske har resfeber igen, imorrn bär det ju ut på havet igen! Fast det känns riktigt bra, det ska bli kul!! Och bara man ”kommit iväg” så brukar det ju kännas mycket bättre, det tar emot att lämna trygga hemmet… Förr brukade rese-sällskapet kunna ge mej ordentlig resfeber, men jag tror det är lugnt med Marie! :) Vi tycker och tänker lika om det mesta! Har ju annars åkt med ”alla möjliga” intressanta individer som anser att det HON vill göra, det ska ALLA göra. Vill HON dansa så ska ALLA dansa. Behöver HON gå på toaletten så ska ALLA gå på toaletten. Är HON hungrig så ska ALLA släppa allt de har och leta på mat till henne. Är HON trött på bussen så får ALLA finna sej i att hon lägger sej raklång över sätena, oavsett hur många som sitter där. Man behöver ju inte direkt nämna några namn… Så som sagt, det känns som det kan bli väldigt trevligt med Marie, förhoppningsvis kan hon kissa själv utan att man behöver hålla handen…! :D Men som sagt, alltid lite nervös att dra iväg sådär!

Tillbaka till dagen. Gick upp ca två timmar efter att jag somnat, åkte till Borenshult och hämtade Rasmus, och då visade sej att även pappa var vaken, så han följde med, himla trevligt med sällskap! :) Strax innan 10.30 var vi framme hos veterinär Ritva och djursjukvårdare MariSörgårdskliniken. Rasmus vägdes, 5,7 kg stannade vågen på. Stabil kille det där :) Sen fick han lite intramuskulär narkotika och efter en stund var han lugnet själv :)



Visst har han ståtliga morrisar!! :)

30 minuter senare var han rakad och fin igen! Eller en rakad ragdoll är väl inte vidare fin, men skönt att få bort tovorna i alla fall!

Så blev han efter frisör-besöket...
Det här är vad jag tog med mej hem...

...och det här är vad som togs bort...!
...och det här är vad vi lämnade kvar...!

Efter en liten ”återställare” i sprutform så vaknade han och vi kunde åka hem! Tror ni det kliade överallt på både mej och pappa eller… Katthår har en tendens att sätta sej precis överallt!

När vi satt i bilen ringde Marie (alla heter visst Marie idag :) ) och då hade även hon fått en tid till Sörgården då Alizza tagit sönder en klo, så jag lovade att skjutsa dom! Men först åkte jag hem och ställde Rasmus i duschen. Det var välbehövligt, han var inte SÅ trevlig med all lös päls, allt mjäll och fet hy. Jag vet inte om det blev bättre efter duschen, men lite i alla fall, hoppas jag!

Så jag bytte djur; packade in Elliot i bilen istället och åkte till Borensberg. Där hjälpte Marie mej att klippa klorna på honom, och han har blivit så duktig!! Han var precis stilla NÄSTAN hela tiden. När det var EN klo kvar så var han ju tvungen att kinka lite, mest ”bara för att”. Och så blev det te och scones. Det satt riktigt bra då, jag kände att det började bli dags för frukost! När jag bara sitter hemma så är jag aldrig hungrig på mornarna/förmiddagarna. Sen åkte vi till tippen med lite skit som legat i min bil sen flytten… Men NU är det borta i alla fall! :D Vi åkte tillbaka, packade in Alizza i baksätet och åkte för andra gången idag ut till ”the middle of nowhere”, nånstans mellan Mjölby och….Boxholm ungefär. Nu var det Izzas tur att få lite gott-i-gott i kroppen och Ritva tog bort den trasiga klon. Så nu blir det ”toffel” i några månader framöver, lilla tösen..!! Och sen åkte vi hem.

Elliot var trötter på hemvägen
Elliot var trötter på hemvägen

Givetvis klia lite mage när vi väl var hemma! :)
Givetvis klia lite mage när vi väl var hemma! :)


Nu har jag packat det mesta (hoppas jag!) inför imorrn, lite får jag ta imorrn bitti, som hårborste och tandborste och sånt. Då Fredrik och jag ”firar 2-årsdag” imorrn så blir det lite mys ikväll med räkor, kex, ost och bubbel ikväll. Själva 2-årsdagen firar jag med Marie, hihi :) Men det kan nog funka detta också!
Är osäker på om jag hinner skriva något mer innan jag åker, så det blir väl på torsdag kväll härnäst då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar