Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

måndag 1 mars 2010

Värdelös bokrea, tveksam praktik och ännu en semla :-)

Till slut så fick jag ett par timmars sömn i morse. Ser fram emot att somna riktigt gott ikväll…!

Jag knallade ner till stan för att kolla på bokrean, men det var absolut ingenting att ha! ”Träna din häst”. Näe tack. Annars brukar man ju alltid hitta nåt spännande! Och vilket gris-väder det var!! Snöfall och blåst, himla härligt… Gick in till Fredrik och tog lite skydd en stund. Då ringde telefonen, från arbetsförmedlingen. Hon berättade att ett företag (ännu säger jag inte vilket) kontaktat dom och ville ha praktikanter och de hade gett ut mitt nummer som eventuellt skulle arbetsledaren där ta kontakt med mej. Väldigt blandade känslor, måste jag säga. Visst är det kul att nåt händer, men just detta företag har jag hört lite olika om hur de tar hand om praktikanter. Men vad fasen, man måste ju ge det en chans! Och det finns ju alltid två versioner av en historia…

Jag gick hem i snöovädret och pillade med datorn. Då ringde telefonen igen och 8 minuter senare stod jag nere på arbetsplatsen :) Det var ju som en anställningsintervju ungefär och det kändes väl sådär. En intervju och en urvalsprocess för att få PRAKTIK… Men vi får väl se, antingen vill de ha mej och jag vill vara där, annars får jag leta på något annat!

Sen gick jag tillbaka till Fredrik och vi gick och handlade lite nödvändigheter på Clas Ohlsson, t.ex. flera timers. Orkar inte krypa runt under akvariet och bakom hyllor och så för att tända och släcka lampor, man måste vara lite bekväm :-)

Sen gick jag hem. och framåt kvällen kom Fredrik och gjorde hamburgare *mums* Nu kollar vi på ”Outsiders” om barn som får barn. Näe, för fasen… Inte min huvudvärk, men var barn själva först!!

Nu ska jag äta semla, det var ett tag sen sist. Får ju nästan abstinens…! :-)

Ett par bilder:

Sune och Hedwig myser i klösträdet
Sune och Hedwig myser i klösträdet

Hedwig spanar in fiskarna
Hedwig spanar in fiskarna

1 kommentar:

  1. Mmmm lät gott med semlor. Fint kort på kissarna!
    Kram Marie

    SvaraRadera