Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

onsdag 31 mars 2010

Natt-vak, snart frikort, äntligen praktik, hockey på måndag och Grattis Sune!

Igår kväll somnade jag ganska skapligt, strax efter 22 faktiskt. För att sen vakna vid 2.30 och vara helt klarvaken. Hjärnan satte igång på högvarv så det var ju bara att gå upp och skriva av sej. Dock inte här, det jag skrev då lämpar sej inte för en offentlig blogg… Klockan var väl ca 5 när jag åker kom i säng. Och då började jag drömma. En riktigt äcklig mardröm! Jag är dålig på att minnas vad jag drömmer, men jag vet att jag kallsvettades och skakade när jag vaknade. Det var längesen jag drömde så illa! Upp och packa sej iväg till bassängträningen. Det har ju blivit lite missförstånd sen mitt frikort på sjukan gick ut i början av mars, LSS har sagt att ”Gå in bara, vi fixar det från mottagningen!” men så har jag fått inbetalningskort hem. Och det är klart att jag ska betala, men om jag betalar via inbetalningskort så får jag det ju inte stämplat i högkostnadsskyddet. Så idag packade jag med mej mina tre inbetalningskort och frågade om jag kunde få betala allt på en gång och få det instämplat. Och sekreteraren var jättesnäll och hjälpte mej, så nu fattas det bara 200:- tills högkostnadskortet. Det är två bad till det… :) Badet gick ganska bra. Idag var jag nästan överrörlig istället, det tog inte stopp nånstans, får vara glad att jag inte slog knut på mej själv :) Gissar att jag får lida för det imorrn, men att det kan vara så olika!!

När jag kom hem så ringde Annika från arbetsförmedlingen och meddelade att jag börjar min nya praktik på tisdag, ÄNTLIGEN!! Och då kan jag avslöja att jag ska vara på Würth i Linköping. Exakt vad det är blir lite av en surprise för mej men på hemsidan finns att läsa ”Würth är världens största företag inom förbrukningsmaterial till fordonsverkstäder, hantverkare, byggföretag och industriföretag.”, så nåt sånt är det väl då :) Jag vet att jag ska vara i en butik och prismärka en jädra massa grejer, det låter väl som nåt för mej?? :) Det blir skönt att få lite struktur i vardagen igen. Sen får jag ju pendla till Linköping, men det får jag leva med. Förhoppningsvis håller den här handledaren tiden så att det blir halvtid jag får gå, när jag senast var i Linköping så hade man ju ingen koll alls, jag kunde gå i 8-10-t.o.m 12 timmar utan att handledaren reagerade. Sen visst, det är väl bara att säga till och gå, men jag är inte den som gör det. Och speciellt inte om vi höll på med nåt, då vill jag ju göra klart det först. Men det känns bra, det ska bli kul! Och så passar jag på att säga STORT TACK till er som hjälpt mej med detta, ni vet vilka ni är och ni är bara bäst!!

Och på tal om Linköping; på måndag blir det äntligen hockey!! :) Ska in till Cloetta center och se tredje (och har man tur – DIF’s tredje raka seger och avgörande! :) ) semifinalen mellan LHC och DIF. Det ska bli såååå kul, satan vilket tryck det lär vara i hallen!! Det blir min födelsedagspresent till mej själv och det är bara att damma av DIF-t-shirten och hoppas på att inte bli nerslagen! :) Livet blir så väldigt mycket lättare när det händer nåt, när man har lite att se fram emot, och nu är det ju faktiskt en hel del!

Och idag fyller vår lille Sune-Rune 1 år. Det är galet vad fort tiden går!! Tycker inte det var längesen de föddes och vi ABSOLUT INTE skulle ha någon mer katt, men så gjorde vi det ”dödsdömda”; vi åkte och hälsade på de små dunbollarna, höll jag på att skriva… :) Men de små söta liven! Jag hittade ingen bild på Sune som nyfödd, men här är han tre veckor!

Han var väl för söt!! :) Undrar just vart klunsen på 4,1 kg här hemma kom ifrån...
Han var väl för söt!! :) Undrar just vart klunsen på 4,1 kg här hemma kom ifrån...

Så stort GRATTIS, vår ”lille” pojke!! ♥ ♥ ♥ ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar