Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

torsdag 11 mars 2010

Strul med ekonomin, bokat tid till Rasmus, fint besök och katterna fick en lekkamrat

En ganska lugn dag igen. Jag började med att ringa försäkringskassan bara för att fråga rent allmänt vad som hände med mitt fall. Och angående aktivitetsersättning så har de fått in vad de ska, nu har de bara 30 dagars handläggningstid också… Näe men jag har inte brått på nåt sätt, jag tackar bara högre makter att jag inte bor ensam…! Och vad gäller sjukpenningen så vill de ha in ett läkarutlåtande, så jag mailade min läkare om det. Det är bara att ta en dag i taget så får man se vad som händer…

Sen ringde jag Sörgårdskliniken och bokade en tid till Rasmus, han behöver raka tovor igen. Vette fan vad det är med hans päls, han får värsta tuggummi-tovorna och snabbt går det! Marie och jag försökte raka honom själva en gång, men höll ju på att bli helt sönderrivna, så det blir ett veterinärbesök så han får lite ”godis”, sen är han så medgörlig så…! :) Lille gubben!

Så var jag nere på stan och hämtade paket. Ljus i doften ”Sockerdricka”, det ni :) Och det luktar faktiskt….bubbel…eller nåt. Jag var inne hos Fredrik och sen kom Mindy och Maximus. De två följde med mej hem och sällskapade mej och hälsade på katterna, så trevligt så! Vi ses ju inte så ofta när hon bor måååånga bil bort! Jag trodde katterna skulle vara lite reserverade mot en ”bebis” (Maxi är 1 ½ år), men icke! De skulle nosa och hälsa och visa att de fanns, bara i största allmänhet sådär! Så i natt sover de nog gott! :)


Som sagt, katterna vill hälsa och det ordentligt! :)
Som sagt, katterna vill hälsa och det ordentligt! :)  

Hmm, är ju fasen en riktigt sjysst kille detta, jag får maaaaat!! :D
"Hmm, är ju fasen en riktigt sjysst kille detta, jag får maaaaat!!" :D  

När de åkt så kilade jag och Fredrik ner och handlade kines-mat. Friterade räkor och friterad kyckling. Idag var det väldigt friterat… Men men, man blev ju mätt i alla fall, huvudsaken det!

Nu är det tv; dokumentären om Jackson 5, och sen läggdags. Är för jädra trött!


Hedwig
Hedwig


Sune
Sune

2 kommentarer:

  1. Halloj!
    Det var ett tag sedan. Hoppas att allt är bra med dig. Känner väl igen mig i tjaffset med FK. Håller själv på en del med dem. Vilken snygg mössa du har virkat, nu blev jag sugen på att pyssla lite igen. Har du något bra mönster som du kan dela med dig av? Jag virkade flera korgar i höstas som fick bli julisar. Det var riktigt kul.

    Må gott!
    Kram Cillan

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jaa det var inte igår, har varit lite sjuk och så och sen har tiden bara gått… :/
    FK har *peppar peppar* alltid varit sjyssta, det är mer sjukvården som krånglat, inte skickat ut intyg i tid och så. Men vi får väl se nu, deras handläggningstider är inte att leka med…
    Om du menar mössan så är det vanliga ”OS-mössan”, tror mönster har funnits i varenda tidning och på nätet! Men vill du så kan jag absolut skicka över mönstret?
    Ha det så fint och hälsa familjen!
    Kram//Sandra

    SvaraRadera