Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

måndag 1 mars 2010

Sömnlös natt, luftrenare i kattlådan och bok-rea

Nu kan man ju verkligen säga att herr J.B. Lund har kommit på villovägar…!! http://bloggworld.se/wp-includes/images/smilies/icon_confused.gif Vette fan vart han tagit vägen i natt. Jag har läst, spelat patiens på telefonen ungefär 200 ggr och sen bara legat och snurrat i några timmar. Nu fick jag nog och gick upp. Jag har ju atarax som jag sover riktigt bra på, men vill ju gärna kunna sova utan sånt också! Och de ska ju inte ens vara beroendeframkallande. Har som vanligt svårt att komma till ro, jag ligger inte ”i” sängen, jag ligger 10 cm ovanför. Får leta på nån ”delfin-musik” eller nåt och ha i öronen, se om det blir bättre! Jag börjar bli vansinnigt trött på detta nu…!! http://bloggworld.se/wp-includes/images/smilies/icon_cry.gif

Och så blir man ju alltid lika glad när man vaknar och det snöar ute… *SUCK* Kan det inte bara ge sej nu, det är ändå mars!! Mars jaa… Satan vad fort det går, inte längesen det var jul ju! Och nu fyller man t.o.m snart år, sen är det sommar och sen är det snart jul igen… Och så går man och undrar varför man känner sej stressad, inte kan slappna av och sova…

En ganska spännande vecka ska det bli, i lördags fick jag ett ordentligt jobbsökar-ryck. Slängde iväg ansökningar åt alla möjliga och omöjliga håll. Får väl se, nån KAN ju ha en svag stund och nappa… http://bloggworld.se/wp-includes/images/smilies/icon_smile.gif

Och nu har Sune-mannen visst varit på toaletten, fasen vad gemytligt…!! Man kan ju faktiskt få krupp för mindre. Ska fasen sätta in en ”Glade one-touch” eller möjligtvis en ”Glade odour neutraliser” i kattlådan, så får de trycka på den emellanåt!

Om man skulle göra rycket och ta sej genom tunneln under genomfarten idag och göra stan lite idag? Bok-rea om inte annat. Handlade faktiskt lite på Ica igår, men det utbudet var ganska magert. Men ”7 sorters kakor” (med medföljande häfte ”Hur-man-talar-om-för-sin-sambo-att-om-huset-inte-ska-brinna-ner-så-får-han-baka”! kan ju alltid funka ). Vet att jag gjorde rätt mycket ur den förr, på den tiden då man bodde hemma och både slapp handla och diska själv… http://bloggworld.se/wp-includes/images/smilies/icon_wink.gif Nåt ska man väl kanske lyckas knåpa ihop nån gång! Och sen köpte jag ”Marley och jag”. Och ni som sett filmen behöver ju inte tala om hur den slutar…! http://bloggworld.se/wp-includes/images/smilies/icon_smile.gif Det är en riktigt söt bok, välskriven och rolig, jag låg och flabbade för fullt igår kväll, och senare när Fredrik hade somnat så fick jag flera gånger bita mej i läppen och tänka på snö, döden, brännässlor och moderater! Och Marie, i boken berättas det om en golden retriver men jag ser en 45 kilos halv-häst till dobermann-pojke framför mej, undrar just varför… http://bloggworld.se/wp-includes/images/smilies/icon_lol.gif Och shoppat lite på nät-bokrea har jag gjort också. ”Vispop 14 & 15” så nu kan jag snart underhålla grannarna här också! :) Men man får väl se, kan ju hitta nåt skoj nere på stan också. Skönt att bara komma ut lite också, blev ju inte så mycket förra veckan och nu börjar gångjärnen fungera skapligt igen, även om det går lite segt och långsamt.

Får väl önska en trevlig dag!

1 kommentar:

  1. Hej!! Japp har sett filmen och den är heelt underbar, det skulle absolut kunna vara Spitz, tom Peter fällde ett par tårar i slutet…
    Kram Marie

    SvaraRadera