Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

söndag 3 maj 2009

Birgittas udde och möte med Chihuahua-cirkeln

Vi har blivit riktiga naturister!!….eller va fan, det är ju nåt helt annat… Men såna som går mycket i naturen. Tur att man har ett mål, jag skulle ALDRIG fixa att bara "gå ut och gå i skogen". Idag fick jag idén att vi skulle åka ut till Birgittas udde och kolla läget. Har inte varit där sen en av de första dagarna i 6:de klass, och då trampade jag på en geting… Vi skulle åka och handla fika, nåt färdigt som typ baguette eller nån rulle eller nåt. Först kollade vi på Ica Paletten. Rensat. Så vidare till Östenssons på Ekön. Rensat. Nu började humöret och även blodsockret sjunka. Ville verkligen inte åka ut till Ica Maxi, men fanns ju inget annat val. Tror ni inte att det var rensat där också. Ska aldrig mer åka på utflykt på en söndag!! Vi hittade en påse bullar från förra veckan och en påse prinskorv som var halva priset för datumet gick ut imorrn… Men men, sen åkte vi vidare i alla fall. Jag mindes att det var en bit att gå ut till själva udden, men 2,5 km….!! Det kändes riktigt långt. Jag absolut hatar promenad som motionsform, just därför att det är så tafatt, ska jag motionera så ska jag byta om, svettas som fan, få blodsmak i munnen, duscha. Nu är det ju pinsamt för allt utan ombyte och dusch stämmer ju… Näe men på hemvägen försökte jag vara lite hurtig så jag sa till Fredrik "Jaa, vi har ju gått 5 km idag i alla fall…!", men ångrade mej ruskigt snabbt. Gått 5 km, vad spelar det för roll när man hade med prinskorv och vaniljbullar som fika…?? Om utflykten i alla fall slutade på +/- noll på vågen så är man väl nöjd. Lite mulet och kyligt var det också så det var inte riktigt så mysigt som jag tänkt. Men i alla fall, slet inte på sitt-såren i röven hemma framför datorn i alla fall, haha :-) Sen så fick jag sitta i passargerarsätet på vägen hem Fredrik övningskörde, och nu kommer han ogilla mej för jag vet inte vilken gång i ordningen, men min älskade spunk, VARFÖR åker du inte till körskolan och hämtar lappen?? Kom hem helskinnad och hann t.o.m med att pumpa däcken.

Bilder:
Matsäck

















Sen så var jag ju på träffen med Chihuahua-cirkeln. Och det var riktigt trevligt! Det blev ett gäng hundar ändå. Och den här gången hade jag förberett föredraget om hundmassage i alla fall lite bättre så det fick duga Sen är jag ingen offentlig talare men så har det alltid varit och kommer alltid vara. Sen gick vi tipspromenad. Jag hade ju skrivit hälften av frågorna, men jag lät faktiskt hon jag gick med svara på dom, och hon hade lyssnat riktigt bra Vi var ett av tre ekipage som kom etta på 9 rätt av 10 Vi hade fel på vad som en chihuahua har som inte andra raser har. Vi chansade på "Kaninöron", men "Bäversvans" var visst rätt… Den frågan fick man ha fel på, haha. Sen skulle hundarna leka lösa, och Elliot fattar ju inte att alla inte älskar honom och att alla inte är lika starka som honom, så han går ju fram som en bulldozer bland de små djuren Så jag fick hålla honom intill mej när han sprungit av sej det värsta.

Nu är det läggdags! Spännande att se vad det blir för naturupplevelse imorrn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar