Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

torsdag 28 maj 2009

Löpband, söt men klantig sambo och börjat sy nya gardiner

Idag var det träning igen. Tänkte att min stackars röv pallar inte cykeln idag igen så jag gav mej på löpbandet. Tänkte att man kanske skulle ringa Fonus i förberedande syfte. Men det gick fasen bra! Det gick inte fort, men jag sprang precis hela tiden. 2 km på 15 minuter… En gång i tiden när jag ville bli brandman så var målet 2 km på 10 minuter. Tror jag kom ner på 11.30 nånstans. Men det var skönt att springa, inte ofta det är det! Idag la jag på lite mer på knäböj. 129 kg, men då var de sista 3 repetitionerna svettiga Sen så belönade jag mej själv med lite solarie idag. Det är sköna solarier, och även billiga. Där jag gått förut så svider ju hela ansiktet och det känns som skinnet krymper. Och så ser man ut som ett stoppljus i typ tre dagar efteråt. Nu är det lite mer behaglig solning.

Sen så skulle vi vara lite kreativa. Vi har ju inga gardiner i vardagsrummet. Eller vi har paneler men på grund av en upptäcksresande katt så har vi fått vika dom runt gardinstången, ser skitsnyggt ut… Så jag har länge sagt att jag ska sy vanliga kappor, så idag åkte vi faktiskt och köpte tyg! Hittade ett riktigt snyggt på Jysk, lite vinröd/lila. Lite annat än allt svart, vitt och beige. Sen åkte vi och kollade på Shape. De har mycket spännande grejer men man har ju inte riktigt plats för allt. Har problem med grejerna jag har redan Sen åkte vi till ÖB. Och min älskade sambo var ju givetvis tvungen att utmärka sej genom att låsa in nycklarna i bilen… För en stund så funderade jag på att byta sambo, leta på första bästa där på ÖB-parkeringen. Näe vars, men lite sne’ blev jag allt. Som tur var så var pappa hemma och de hade t.o.m två reserv-nycklar till min bil. Så tillslut kom vi därifrån i alla fall Så åkte vi hem till mor och far och hämtade mormors symaskin.

Så nu har jag klippt, rivit, mätt, nålat osv. Det var riktigt kul, längesen jag höll på med nåt sånt! För er som inte vet så var jag en hejare i syslöjd, MVG i både 8:an och 9:an. Men nu blir det ju inte att man knåpar så ofta. Hur som helst, när jag sicksack’at och fållat den första gardinen, och hade sicksack’at typ 3 dm av den andra, så tar givetvis tråden slut… Så det var inte speciellt mycket på den rullen Så när jag var mitt i mitt sy-esse så fick jag avbryta. Hade ju hoppats på att få visa upp en bild på våra nya gardiner här idag Blir kanske imorrn istället då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar