Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

måndag 18 maj 2009

Slang i näsan, Ikea, ljusstake, dyrt på Granngården och regnväder

Ska strax iväg och massera hundar, men hinner skriva lite först!

Fick gå upp tidigt idag och åka till US. Ingen dålig timlön de läkarna måste ha, tror jag var inne högst en kvart Det var ett jädra intresse för min näsa idag, det var överläkare, sjuksköterska, en annan läkare och en sjuksköterske-elev. Men de blev nog rätt så besvikna, fanns inte så mycket att se. Nu var jag inte snorig längre, men det fanns en del ärrvävnad bakom näsan. Jag tycker att de kan ta bort den för jag blir ju täppt så fort jag lägger mej ner. Men läkaren tyckte inte att det var tillräckligt mycket för att man skulle gå in och skrapa. Men blä vad läskig den där slangen är!! Känns som hela luftröret ska sprängas när han snurrar med lilla kameran där Men nu skulle inte han göra mer förrän reumatologen sagt sitt. Så fortsättning följer

Sen var jag inne på Ikea en sväng. Man kan ju plocka på sej hur mycket ljus och vaser och blommer och grejer som helst Men det blev en större glas-vas och lite mer bambu. Vasen var så hög så jag köpte lite sten att lägga i botten. Får se om det växer något! Och sen köpte jag vanliga blockljus. Har dreglat efter en ljusstake från Partylite som skulle passa perfekt i vårt vardagsrumsfönster! Den är 46 cm hög så den syns ju lite, vi har ganska stora fönster. Och igår hittade jag den på Blocket, en gammal säljare som tröttnat på sina grejer så jag fick den för långt under halva ordinarie pris, inklusive frakt! Jag blev barnsligt glad…! Börjar bli riktigt mysigt här med ljus och växter och grejer!

Sen hade Cubus 30% på kläder så jag passade på att köpa ett par knickers till. Köpte ju ett par där som snabbt blev favoriter, så det var inget att diskutera när de dessutom var prissänkta! Det var nästan lite min dag i Linköping idag!

På hemvägen gick jag in på nyöppnade Granngården. Stort och luftigt men jädrar vilka mysko priser!! Vi ger ju Hedwig Mjau blötfoder på burk. Dessa köper vi på Ica för runt 10:-/burken. Här var det super-duper-pang-rea på just de burkarna, "tag 12 st för 189:-!!". Det är ju för fasen snordyrt!!  21:-/burken kostade de till ordinarie pris. Så kattmat får vi definitivt köpa nån annanstans  Men de hade ju torrfoder och sånt, och det är samma pris i princip överallt.


Ett jädra väder har det varit hela förmiddagen. Blev som en dränkt katt när jag fick gå från parkeringen till sjukhuset! Men det går väl åt, har ju varit varmt och torrt ett tag nu. Imorrn hoppas jag sommaren kommer! Det var väl ungefär min dag till nu, har hunnit med mycket fast klockan bara är 12

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar