Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

lördag 2 maj 2009

Beroende, tipspromenad och PM’s

Jag har blivit lite halvt beroende. Av att spela Uno… Ni minns, det där kortspelet där man ska bli av med alla kort, man skickar "bus-kort" till varandra osv. Det spelar jag massor på Facebook nu! Och vilka minnen jag får… Spelade ofta detta på dagis med min dåvarande "bästa kompis". Och vilken människa… Hon styrde och ställde, skulle bestämma regler, fuskade, och blev vansinnig när hon förlorade. Hihi, i brist på vänner fick jag ta det som erbjöds redan då Lite skillnad nu, nu är reglerna klara från början. Men visst blir man lite grinig när man gång på gång får ta upp fyra kort eller nåt…

Jag har även hunnit med att göra lite tipspromenad idag. Chihuahua-cirkeln har möte imorrn och då skulle jag vara med och berätta lite om hundmassage, och så skulle vi avsluta med en tipspromenad på det vi pratat om. Inte alltid så enkelt att hitta på felaktiga svar faktiskt

Igår var vi på Nöjeshallen, hela familjen Först var det uppvärmning hos oss med pizza, "Så ska det låta", dricka, sen gick vi ner och lyssnade på Peter och Mats. Och de var bra som vanligt! Lite mycket "modern" musik, kan jag tycka. Det var bättre förr när de spelade gamla godingar Men visst duger dom! Lika galna som vanligt, dessutom. Eftersom Fredrik skulle jobba så gick han hem "tidigt", och givetvis fick han med sej min jack-biljett… Men garderobs-nissen var jättesnäll och lät mej få ut jackan ändå Innebär det att jag börjar bli stammis därnere…?

Idag ska jag bara inte göra nånting. Spela Uno och sy Kalle Anka Vi pratade om att hitta på nåt när Fredrik slutat. Dra med fika eller en engångsgrill eller nåt nånstans. Mysigt i fina vädret!

Nähe, Uno… Och nu jävlar ska jag vinna!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar