Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

onsdag 6 maj 2009

Häst-vilja och ett ego av stål

Har precis kommit hem från Malin på psyket. Och FY FAN vad svår jag måste vara att jobba med, jag riktigt känner hur jobbig jag är!! Jag ber om hjälp, men inget hon säger duger… Jag har en stark vilja och ett ego av stål. Jag säger att jag mår bättre av rutiner, men när hon vill ordna upp rutiner så vill jag inte det. T.ex. Men visst, jag känner mej själv bäst, är jag på dåligt humör så inte fan ställer jag mej och diskar bara för att vi bestämt det… Jag vill ha hjälp men mitt i allt så är det pinsamt att behöva be om det och ta emot det. I och med min asperger-diagnos så har jag rätt till hjälp från LSS, så hon var lite inne på boendestödjare. Nån som kommer hit och talar om för mej VAD jag ska göra och HUR jag ska göra det… *panik* Samtidigt som jag går omkring här och inte vet VAD jag ska göra, eller HUR jag ska göra det… Fan vad omständigt!! Sen var vi även inne på mitt ganska misslyckade liv. Inget som jag har tagit mej för har gått bra. Som med jobb t.ex. Alltid har det varit nåt. Och har det inte hängt på mej så har det varit nåt annat. Ställen som jag vekrligen trivts på och klarat av jobbet har lagt ner. Inte så lätt att glädja sej åt att man ändå fixade själva jobbet då… Och ingenting som jag tagit mej för har jag ju egentligen lyckats med något vidare. Jag skulle vilja vara bra på något, lyckas med någonting! Inte vara fotbolls-expert i tv-soffan, inte sitta och plinka på ett piano i min ensamhet, inte kunna virka skitsnygga grytlappar… Det finns inte mycket vettigt som jag kan säga "Det här kan jag, det här är jag bra på!". Jag kan ganska/väldigt mycket, men är inte vidare bra på nåt. Haha, lite gnäll såhär på morgonen har ingen dött av Näe men det sätter igång ganska mycket tankar…

Från det ena till det andra, Fredrik fixade ett nytt forum åt oss förhoppningsvis blivande hundmassörer igår. Det som jag gjorde var ju odugligt (förstås…! ). Men det här verkar riktigt bra, ska nog funka! Känns lite retligt att kasta folk fram och tillbaka bara "gå med här, näe gå med här istället!". Men nu tror jag att jag hittat något som funkar för oss

Ska strax iväg och massera två flattar nu. Brukar bli ett litet äventyr Men de är hur mysiga som helst, de gillar verkligen att pussas! Annars vet jag inte vad det blir mer idag. Man får väl försöka hitta på nåt, utan hjälp av någon boendestödjare, haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar