Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

onsdag 27 maj 2009

Effektiv dag, Sharpman?? och för- och nackdels-lista

En ganska effektiv dag idag. Tills nu… Gick upp i morse och åkte och tränade. Gick lite bättre idag, kroppen börjar väl redan vänja sej. Men fan vad jag hatar motionscykeln!!!! Sadeln är nåt kollosalt felkonstruerad så jag kaser av hela tiden, så får jag hasa mej upp med jämna mellanrum. Ser säkert jättekul ut… Och ont gjorde det. Har ju inte riktigt fått någon cykel-rumpa än, så nu kan jag ju knappt sitta. Ser verkligen fram emot att sätta mej på cykeln imorrn igen… Men men, jag körde min mil i alla fall. Körde ben idag, blev ju inte av igår. Och dom finns det fasen krut i än! Tog 109 kg i knäböj, eller vad det heter, och då maxade jag inte ens, tog det lite lugnt. Körde överkropp också, och idag visste jag lite mer vilka tyngder jag skulle ha så det blev mer lagom. Känns skönt att ha kommit igång med det hela!

När jag kom hem gjorde jag en smoothie av lättyoghurt, apelsinjuice, blåbär och hallon, banan, kiwi och ägg. Visst låter det vidrigt! Men det är riktigt gott faktiskt! Och givetvis nyttigt..! Sen knallade jag ner till Per-Åke på arbetsförmedlingen. Han ringde ner till "Två små hus" där jag sökt praktik, men vi konstaterade att det stället inte var lämpligt. Det finns ju redan anställda där, och de måste ju få jobba. Även om jag inte får ersätta någon så blir det ju så ändå på ett sånt litet ställe. Serverar jag ett bord så innebär ju det att någon annan INTE får göra det… Men Maria verkade gilla mej så jag ska absolut komma ihåg det där stället när det blir dags för sommarjobb nästa år! Sen ringde han till hundpensionatet i Ervasteby. Hon lät också intresserad, men hade redan folk där, så vi skulle återkomma om en vecka igen. Vi ringde även till Sharpman i Hogstad. Men hon som har hand om personalfrågor var givetvis på semester och skulle komma tillbaka på måndag. Så jag ska till Per-Åke då också, så får vi se vad det blir av det hela! Får jag välja så blir det nog Sharpman, jag trivdes ju absolut som försäljare! Skönt att vara någonstans där ingen känner igen mej också. Och där kanske det sen kan finnas chans till att få lite timmar… Så idag var vi verkligen effektiva och Per-Åke är bara bäst!! Jädrar vad han ställer upp och ordnar och fixar för att allt ska bli så bra som möjligt! Men usch så han lägger fram mej för arbetsgivarna, det låter ju som jag är en helt fantastisk person! Blir inte lätt att leva upp till sen…

Sen var jag hos Malin och pratade. Och idag gick det väldigt bra, jag fick ur mej massor! Och Malin är ju så bra för hon kan stoppa mej och be mej att utveckla det jag nyss sagt, hur jag kände då och såna saker som jag inte tänker på själv. Sen är det ju så väldigt mycket som jag är nervös för och inte vill/vågar göra. Så nu ska jag skriva en för- och nackdel-lista så fort det är något. Kan bli spännande att se allt svart på vitt. Sen vet jag inte varför jag har sån folkskräck!! Jag har mina nära vänner som jag kan öppna mej för och som vet det mesta om mej, och så kan jag gå in i försäljar-rollen, när jag kan babbla massor oavbrutet, jag behöver inte prata om mej, jag kan ljuga dom fulla, jag träffar aldrig dom mer liksom. Men så finns den här mellan-gruppen. De som inte är så nära att jag vill öppna mej för dom, men ändå kan jag inte riktigt ljuga för dom heller. Och att prata väder och vind tröttnar man snart på. Den gruppen är så vansinnigt svår att ha att göra med!! Får se om vi kan arbeta fram nåt lämpligt mellanting…

Ikväll blir det tacos när Fredrik kommer hem från Skänninge. Det skulle man fasen kunna äta ihjäl sej på…!!

Här kommer lite bilder från kattutställningen i söndags som det inte blivit av att jag lagt in i datorn förrän nu!

Hedwig tar det hela med ro :-)  Trygg hos husse och har just spöat syrran :-)
Hedwig tog det hela med ro till vår stora förvåning… Både i buren och hos husse!

Robban älskar verkligen utställningar...!  Där tittade han fram ett ögonblick :-)
Robban lekte kurragömma i buren, men tittade fram när vi skulle åka hem

Mina älsklingar på utställningsdebuten! :-)
Är de inte söta, mina små älsklingar!!  Fredrik visar verkligen upp Hedwig på ståtligaste sätt! Eller….??

1 kommentar:

  1. Han den långa ståtliga killen med nakenkatten var allt en stilig hane!!!

    SvaraRadera